Конкурси

Международен конкурс за драматургия

BBC & The British Council

.: ОРГАНИЗАТОРИ BBC обявя деветия Международен конкурс за драматургия, който се провежда през година заедно с The British Council. .: НАГРАДИ В тазгодишното издание ще бъдат дадени две награди - една за най-добре написана пиеса от англоговорящ автор и една за пиеса от автор, чийто първи език не е английски. Двамата най-добри автори ще получат 2500 £ и пътешествие до Лондон за записването и подготвянето на пиесата им за излъчване в BBC World Service. Още пет награди ще бъдат дадени от радио, което се излъчва на къси вълни. Всички номинирани пиеси ще бъдат записани. .: УЧАСТНИЦИ Романисти или писатели на театрални и телевизионни, но още не и на радио пиеси или писатели без всякакъв опит, за които това ще е първият сценарий. Всички автори, които не са граждани на Обединеното Кралство .: ПРАВИЛА 1) Големина на ръкописа - минимум 50 страници, максимум 75 (60 минути). 2) Поне шест основни герои. 3) Пиесата да е непубликувана и авторска творба на онзи, който я подава (може да са няколко автора, но има изисквания към тях - вижте пълните RULES на BBC). 4) Може да се участва само с по една творба на автор. 5) Да бъде на английски (има възможност да се плати на преводач, но за сметка на автора). 6) На авторите се забранява да предлагат пиесите си на други медии или издания преди 31 декември 2006. 7) BBC си запазва правото да поиска промяна или нещо да бъде добавено към първоначалните ръкописи. Това ще бъде направено между август и септември 2005 и участниците трябва да имат свободно време за работа тогава. Това, естествено, ще става по e-mail. BBC си запазва правото да се откаже наградата на пиеса, която не е завършена. 8) Решението на журито е крайно и неоспоримо. 9) На печелившите няма да се изплати друг хонорар освен наградата. Пиесите им ще бъдат излъчени в BBC World Service през ноември 2005. 10) Творбите да не съдържат обиди и клевети (авторите не се смятат за отговорни, ако по мнение на BBC нанесената обида или клевета не е нарочна и не е следствие на лоши чувства към засегнатите страни), също и че цитатите в него не са предмет на авторско право или е получено подходящо разрешение за използването им. .: КАК ДА УЧАСТВАТЕ Най-напред прочетете пълните правила, както са обявени от BBC в RULES. Може да се участва по e-mail или пращайки ръкописа по пощата. Форма за участие и повече информация има на http://bbcworldservice.com/competitions, в International Playwriting Competition 2005. .: ЛИЦЕ ЗА КОНТАКТ Lyubov Kostova Public Communications Manager British Council 7 Krakra Street Sofia 1504, Bulgaria telephone ++359 2 942 43 44 (Reception) ++359 2 942 42 49 (Direct line) ++ 359 88 742 42 49 (Mobile) fax ++359 2 942 42 22 e-mail: lyubov.kostova@britishcouncil.bg .: ОСНОВНИ ПРЕПОРЪКИ . Разкажете добра история. Независимо дали пишете трагедия, комедия, нещо дълбоко лично или автобиография, добрата сюжетна линия ще задържи аудиторията. . Все пак не правете историята твърде заплетена, с много теми, герои, места, където се развива действието. Инак слушателят ще се обърка. . Влезте под кожата на героите си. Опознайте ги наистина добре. Всеки ще има свой собствен стил на изразяване. Не ги карайте всички да говорят с вашия глас. . Недейте, само за да разтеглите действието, да карате героите да си разказват неща, които вече знаят! . Когато говорим за радио пиеси, не става въпрос само за думи. Радио драматургията има четири градивни блока - речта, звуковите ефекти, музиката и тишината. Изберете точно "звуковата картина" - каква смесица от тези елементи е нужно слушателят да чуе във всяка една сцена. Ще се обогати ли някоя сцена, ако й добавите музика за фон? Дали пауза, вмъкната в речта, ще добави повече драматизъм? . Ако не сте сигурни, оставете я както е - успехът на пиесата зависи от думите, които сте написали. . Разнообразявайте темпото и дължината на сцените, също както и фоновата акустика и мястото на действие. Радио пиеса, която има шестдесет минутни сцени, и те всичките са в трапезарията, ще бъде по-малко ефективна от пиеса, в която декорите и мястото се менят. Задръжте вниманието на слушателя, мислете си кое как би звучало. В радиото разнообразието на фонове, дължини на отделните сцени и използването на ефектите с въображение прави пиесата по-ефективна за слушателите. . Начинът на представяне е важен. Редакторите (а и членовете на журито) са по-благоприятно настроени към спретнато написани, професионално представени ръкописи. Всички обяснения и звукови ефекти пишете с главни букви (примерно ГРАДИНАТА НА ХАМЛЕТ. ХАМЛЕТ ВАДИ КАРТОФИ. ВАЛИ ДЪЖД), а диалозите с малки букви. Оставяйте празен ред всеки път, когато говори герой. . Нека писането ви харесва. Ако ви харесва, то вероятно ще се хареса и на други хора. . Игнорирайте някои от тези правила и съвети. Добрите пиеси нарушават правила понякога. Но нека причината да ги нарушат, си струва.
Автор:
25.11.2005 г. 11:35
Посетено: 976
Линк към публикацията:
https://kulturni-novini.info/sections/7/news/384-mezhdunaroden-konkurs-za-dramaturgiya