Отзиви
Третокурсниците на проф. Атанас Атанасов провокират с „Papas in motion“
Дипломният спектакъл на студентите от НАТФИЗ буди възхищение с актьорска игра и пластика
Кристиян Топов и Кирил Недков в сцена от спектакъла „Papas in motion“. Сн.: Мария Цветкова
Свеж спектакъл в стил кабаре, с ярка актьорска игра ни зарадваха третокурсниците от класа по актьорско майсторство на проф. Атанас Атанасов с премиерата на „Papas in motion“ в НАТФИЗ. Цялото действие се развива в нощен бар със същото име, което подсказва и неговата специфика – заведение за гейове. За да ни въведат в атмосферата му, представлението започва с дълъг преамбюл – един разюздан купон. Черешката на вечерта става изпълнението на звездата на шоуто – стегнатият в корсет и с къса пола травестит (Кристиян Топов, който се дублира с Велизар Емануилов). След тази вакханалия последвалите събития изглеждат направо невинни – една съпруга се среща с други жени, за да им разкаже, че е открила, че техните мъже, също като нейния, са гейове. След първоначалния шок и недоверие те отиват в бара и наистина заварват там своите съпрузи, един от който е именно звездата на шоуто „Papas in motion“.
Трябва да кажем, че пиесата на австриеца Роналд Рудол не е особено оригинална, образите са по-скоро щрихирани, отколкото драматургично изведени. Виждали сме по-интересни пиеси на тази тема, като например „Клетка за чудаци” от Жан Поаре, по-известна с филмовото си заглавие „Клетка за птици”. Но когато влезем в кабаре, сюжетът и драматургията не са чак толкова важни, нали. Така че ако трябва да обобщим – дали успяват студентите да ни въведат в „баровата” атмосфера и да защитят актьорски образите си – то можем да кажем, че го правят на сто процента. Получило се е много ярко и цветно представление, изключително динамично и с оригинални хрумвания (постановка проф. Атанас Атанасов). Студентите демонстрират такава пластика и ловки акробатични умения в танците на шоуто, че сигурно мнозина професионални танцьори биха им завидели (хореография Живко Желязков, пластика и сценичен бой Весела Хаджиниколова). Актьорската игра на някои от тях, като например Елизабет Марангозова в ролята на една от съпругите (дублира се с Дария Димитрова), Кристиян Топов като травестита и Кирил Недков в образа на доктора (дублира се с Йордан Върбанов ), който събира около себе си мъже с нетрадиционна ориентация, направо будят възхищение. Виждаме почти завършени актьори, които ги чака блестящо бъдеще.
Сигурно мнозина от публиката през цялото време са си задавали въпроса – „Papas in motion“ как би стояло на друга, професионална сцена и къде. И сигурно не могат да си отговорят на въпроса. Защото представлението е изградено с дързостта на младите, на тяхната смелост и освободеност по една толкова „деликатна” тема. Посланието на спектакъла – за толерантността към „другата” сексуалност е поставено доста фронтално, така че само може да гадаем дали студентската провокация ще изпълни предназначението си. Но така или иначе „Papas in motion“ си заслужава да бъде видяно, защото постановки в този стил се правят рядко, при това не винаги са успешни като студентската. Така че побързайте да гледате „Papas in motion“, на IV етаж в НАТФИЗ, защото след дипломирането на третокурсниците, то вече няма да се играе.