Интервю

Илина Михайлова: Музиката в "Любовта никога не умира" действа като хипноза"

Солистката на Варненската опера за БГ премиерата на новия мюзикъл на Уебър и за концерта си с Хосе Карерас

Илина Михайлова: Музиката в "Любовта никога не умира" действа като хипноза"

 

Театрално-музикален продуцентски център Варна, Държавна опера Варна откупи правата за поставянето на най-новия мюзикъл на Сър Андрю Лойд Уебър „Любовта никога не умира“, продължение на „Фантомът на операта“ със същите герои, но в друг контекст. Проектът е колаборация с Международния музикален фестивал "Варненско лято". Предпремиерните спектакли на 23, 24, 25 април 2019, 19.00, Варненска опера, ще бъдат безспорната кулминация на XX Великденски музикален фестивал – Варна 2019. Премиерните спектакли предстоят на 10 юли и 13 август 2019, 21.00, XX Опера в Летния театър - Варна 2019. 

Артистите, които участват в „Любовта никога не умира“, са избрани с национален кастинг. За ролята на Фантома са определени солистът на Варненската опера Пламен Долапчиев и Момчил Караиванов от Пловдив. В образа на Кристин се превъплъщават доказалите неведнъж многостранния си артистичен талант и обичани от публиката Илина Михайлова и Лилия Илиева. Апропо, солистката на Варненската опера Илина Михайлова ще бъде една от партньорките на сцената на големия Хосе Карерас в предстоящия му грандиозен концерт в зала „Арена Армеец“ на 11 май т. г. в София, част от прощалното му световно турне. Сребрина Соколова и Калина Жекова ще защитят образа на Мег, а като Раул ще видим Велин Михайлов и Нейчо Петров – Реджи. С ролята на сина на Кристин и Фантома прекрасно се справят, по мнението на целия екип, младите таланти Кристиян Славеев, Николай Бояджиев и Белла Петрова. Останалите роли изпълняват Вяра Железова, Миглена Страдалска, Лев Караван, Николай Колев, Филипа Руженова, Лиляна Кондова.

 

Илина Михайлова пред Виолета Тончева:

- За последния мюзикъл на Андрю Лойд Уебър „Любовта никога не умира“, продължение на „Фантомът на операта“, казват, че е музикален феномен. Ти как го възприемаш?

- С „Любовта никога не умира“ Андрю Лойд Уебър достига един свой личен връх, както сам признава в едно интервю. Тук той използва освен всички музикални похвати, с които си е служил досега, и нови. Всъщност „Любовта никога не умира“ е една истинска модерна опера, с пианисими във височините и огромни красиви фрази, които за пеене и издържане са достойни за една класическа опера. Като сложния квартет между четиримата главни герои, който напомня онзи прочут квинтет в „Кармен“ или дългите фрази, които веднага се асоциират с „Тоска“.

„Любовта никога не умира“ изисква оперна постановка, за да постигнеш филирани тонове пианисими и да изпееш красиво шестте до-та. На места трябва да превключиш на рокаджийско пеене, въобще всички жанрове се синхронизират по уникален начин в това по същество класическо произведение. Бурни страсти и ярки цветове в перфектна комбинация от театър и музика. Когато чух „Любовта никога не умира, още от първия акорд се почувствах като хипнотизирана. И наистина, тази музика въздейства като хипноза.

 

- В българската премиера на "Любовта никога не умира", една от първите в световен мащаб, ти ще бъдеш първата българска Кристин - оперната дива, раздвоена между двама мъже, а може да се каже още - между любовта към мъжа и любовта към сцената. Близка ли ти е тя като персонаж?

- Кристин като персонаж ме привлича много, защото и аз като нея съм певица, влюбена безрезервно в музиката и сцената. Фантомът за Кристин е ангелът вдъхновител, композиторът, който пише за нея най-красивата музика и това й дава възможността да бъде на сцената - нейното призвание, нейното щастие. От друга страна Кристин обича и съпруга си Раул, приятел от детството, когото среща години по-късно в операта, където той всяка вечер й хвърля по една роза на сцената. Раздвоена между двамата, тя докрая се колебае дали да изпее песента на Фантома и да бъде негова или да се обърне назад и да се върне към спокойния си живот с Раул.

Това е голямата професионална и лична драма на Кристин, с която аз напълно се идентифицирам. Да бъдеш всеотдайна майка и съпруга или да се посветиш на ангела на музиката, който живее в душата на артиста... Две отговорности, които е трудно да бъдат подведени под общ знаменател. Как да устоиш на любовта към сцената и хилядите вперени в теб очи, които очакват, настояват да заслужиш аплодисментите им... Познавам тази дилема, тя ми е безкрайно близка. От друга страна - да, трудно е да имаш всичко, но човек е създаден да търси, да се стреми, да постига.

 

- 2019-а е една благодатна артистична година за теб. Имаш привилегията да участваш и в прощалното световно турне на един от най-големите тенори на всички времена Хосе Карерас. Концертът в София ще бъде на 11 май в „Арена Армеец“.

- Хосе Карерас започва своето прощално световно турне от Испания, като единствената му изява на Балканите ще бъде концертът в България. На него ще бъдат представени всички обичани изпълнения на легендарния изпълнител, превърнали се в емблеми на няколко поколения. Диригент на бенефисния концерт на Хосе Карерас ще бъде големият испански диригент Давид Хименес.

Имах щастието да се запозная с Хосе Карерас в Миланската скала на едно оперно представление, в което участваше и моят съпруг Деян Вачков. Тогава си помечтах колко хубаво би било да пея с този велик артист и ето че животът ми поднася този подарък. Моята сбъдната мечта - да пея заедно с оперния колос Хосе Карерас, при това в прощалния му концерт в моята родина, в България.

 

- Как се стигна до участието ти в концерта?

- За българския си концерт Хосе Карерас търсеше двама български певци, възпитаници на италианската школа и след прослушването на много записи се спрял на мен и солиста на Софийската опера Росен Ненчев, който е посещавал неговите майсторски класове.

За първата част на концерта е предвидена класическа програма, втората е по-лежерна, с канцонети, шансони и оперетни арии. Аз участвам с ария на Маргарита от операта „Фауст“ на Гуно, ария на Джудита от едноименната оперета на Лехар и още една популярна песен, а в дует с Хосе Карерас ще изпълня любовен френски шансон.

 

 

Автор:
Виолета Тончева
Публикация:
12.04.2019 г. 14:46