След-и
Настройки за четене
Стесни
|
Уголеми
Умали
Смени шрифта
|
Увеличи междуредовото разстояние
Намали междуредовото разстояние
|
Нощен режим
Потъмни фона
Изсветли текста
|
Стандартни
Прочитът на пиеси от френски автори показа другото лице на театъра в Русе
Мустафа Ауар демонстрира своите режисьорски и артистични умения
На снимката: актрисата Валери Пужол-Ге в ролята на главната героиня Мариза от „Мариза в полунощ” – пиеса на Серж Валети
◊ СЪБИТИЕТО
По време на европейския фестивал „Бабел Европа”, който се проведе в Русе от 22 до 25 септември 2008, почитателите на театъра имаха възможност да присъстват на интересни спектакли. Една от идеите на директора на фестивала Александър Чобанов бе да покаже традиционния за французите прочит на пиеса. Разбира се, в програмата бяха подбрани любопитни заглавия и имена на автори, режисьори, които също участваха в малките празници на сцената.
◊ ПОВЕЧЕ ЗА ФЕСТИВАЛА
Добра интерпретация на пиесата „Оркестър Титаник” от Христо Бойчев се получи под режисурата на френския гост Мустафа Ауар. Петима актьори от русенския театър взеха участие - Венцислав Петков, Ружа Любомирова и Ясена Господинова. Мустафа Ауар демонстрира не само своите режисьорски умения, но и артистични възможности. Според запознати театрали това бе обяснимо, защото пиесата е поставяна и на френска сцена на „Gare au Théâtre”. Той се включи в прочита на пиесата, като подаваше реплики на актьорите на френски език и изпълни ролята на илюзиониста. В атмосфера на тягостно безвремие режисьорът на „Оркестър Титаник” – Мустафа Ауар с много топлота и човечност изгражда образите на бълнуващите своето щастие бездомни несретници от пиесата на Христо Бойчев. След импровизирания спектакъл Мустафа Ауар остана доволен от играта на актьорите и отправи предложение към тях за предстоящи прояви.
◊ СЪБИТИЕТО
По време на европейския фестивал „Бабел Европа”, който се проведе в Русе от 22 до 25 септември 2008, почитателите на театъра имаха възможност да присъстват на интересни спектакли. Една от идеите на директора на фестивала Александър Чобанов бе да покаже традиционния за французите прочит на пиеса. Разбира се, в програмата бяха подбрани любопитни заглавия и имена на автори, режисьори, които също участваха в малките празници на сцената.
◊ ПОВЕЧЕ ЗА ФЕСТИВАЛА
Добра интерпретация на пиесата „Оркестър Титаник” от Христо Бойчев се получи под режисурата на френския гост Мустафа Ауар. Петима актьори от русенския театър взеха участие - Венцислав Петков, Ружа Любомирова и Ясена Господинова. Мустафа Ауар демонстрира не само своите режисьорски умения, но и артистични възможности. Според запознати театрали това бе обяснимо, защото пиесата е поставяна и на френска сцена на „Gare au Théâtre”. Той се включи в прочита на пиесата, като подаваше реплики на актьорите на френски език и изпълни ролята на илюзиониста. В атмосфера на тягостно безвремие режисьорът на „Оркестър Титаник” – Мустафа Ауар с много топлота и човечност изгражда образите на бълнуващите своето щастие бездомни несретници от пиесата на Христо Бойчев. След импровизирания спектакъл Мустафа Ауар остана доволен от играта на актьорите и отправи предложение към тях за предстоящи прояви.
„Мариза в полунощ” – пиеса от Серж Валети, е другата творба, която показа пред русенската публика съвременния поглед на режисьора Ален Куани към човешките проблеми. Актрисата Валери Пужол-Ге изпълни ролята на главната героиня Мариза и чудесно се превъплъти в образа на душевно болната жена. Ален Куани отправи към публиката философското послание за смисъла и безсмислието на живота с неговите абсурди.
Прочитът на пиеси показа, че езиковото общуване не е проблем, когато пред публиката се представят темите за любовта, смъртта, отношенията между хората.
Като акцент на фестивала не може да не се отбележи и отличното представяне на актьорския екип от театър „Сълза и смях”. Артистите играха на Голямата сцена в Доходното здание и представиха пиесата „Когато гръм удари”. Проблемът за греха и как се възприема истината от семейството се оказа водещата линия в режисурата на Милена Анева. Според нея младите хора днес бягат от проблемите, страхуват се и сякаш не могат да се мобилизират. Заобикалящият ни свят се оказва крайно материалистичен и сякаш е обречен на липса на въображение от самото си начало.
Автор:
Лилия Рачева
Публикация:
26.09.2008 г. 15:47