Сцена / екран / ефир
Настройки за четене
Стесни
|
Уголеми
Умали
Смени шрифта
|
Увеличи междуредовото разстояние
Намали междуредовото разстояние
|
Нощен режим
Потъмни фона
Изсветли текста
|
Стандартни
Спектакълът “Чакалнята” на Балет Арабеск – контейнер за разбити илюзии и мечти
29 септември, 19 часа, на сцената на Музикален театър
◊ ПОКАНА
„Чакалнята“ – новият спектакъл на Балет „Арабеск“ може да видите на 29 септември на сцената на Музикален театър, 19.00 ч.
Музика - К. Сен Санс, М. Равел, И. Стравински, С. Прокофиев, А. Хачатурян
Идея, хореография и сценография - Росен Михайлов
Съвременното изкуство не разказва сюжети. То ги провокира. Всеки от нас е натоварен с купища „лични” истории, като контейнер съдържащ какво ли не: мечти, събития, илюзии (разбити), планове, цели и пр. и пр. Мисията на съвременния артист е да да отвори и проникне в този контейнер, да ни постави пред нашите лични сюжети, сценарии и „романи” и да ни ги разкаже, понякога "разказвайки ни играта”. Защото какво по-вълнуващо може да има от това, някой да е надникнал в душата ти, да е чул мислите ти, да е прочел надеждите и разочарованията ти и да ти ги поднася на блюдото на сцената, добре сготвени, и поръсени с чувство за деликатен хумор?... Това е направил в новата си пиеса Росен Михайлов, озаглавена иносказателно „Чакалнята”. Кой от нас не се е усещал като седящ в „Чакалнята” на живота (си) пътник, стоящ в очакване, ако не на Годо, то на собственото си щастие...
И докато чакаме и чакаме идва онова, което се преструваме, че никой не очаква... Това, което винаги ни изненадва... И после... Чакаме да се срещнат и комбинират правилните гени, за да се заченем.
В стила на танцовия театър, спектакълът ни поставя в ситуацията на принудителното чакане, в която човек общува с хора, не по свой избор и от това произлизат абсурдни комични ситуации. „Чакалнята” е пиеса за „интимността” или по-точно за „изгубената интимност”. В настоящия, населен с агресия свят, подобна визия покорява с деликатността си. Росен Михайлов създава подчертано клаустрофобично пространство, в което протича действието на пиесата. То е ограничено в хипер личното измерение на вътрешния свят на героя, който всъщност е всеки един от нас и през чийто поглед протичат менящите се на сцената образи.
Знакови и свръхизвестни музикални хитове на Стравински, Прокофиев, Хачатурян и пр. се съчетават плавно с хореография, която не ги отрича, но ги интерпретира по особено провокативен начин, който произтича от ясното усещане за реалността. Фаталното „днес” е преобърнало всичко – класическите хитове звучат различно в акустиката на съвременността. Оригиналните и изненадващи постановъчни решения и неочакваните съпоставки на тяло и пространство, на музика и образ, на образ и смисъл са силно провокативни и дори предизвикателни, без да напускат рамката на деликатността.
Танцьорите от "Арабеск" се представят по различен, но неизменно талантлив начин в „Чакалнята”. Хореографът е открил нови измерения на техния талант и експресивност, чрез една сложна стилистика. Към танцьорите са отправени разнообразни изисквания, както в техническо така и в артистично отношение, с които не само се справят с лекота, но и се демонстрират в нова, провокативна светлина.
Спектакълът е реализиран с подкрепата на програма „Култура“ на Столична община.
Автор:
Мая Михайлова
Публикация:
27.09.2016 г. 15:05
Посетено:
1311
Линк:
https://kulturni-novini.info/sections/3/news/24253-spektakalat-chakalnyata-na-balet-arabesk-konteyner-za-razbiti-ilyuzii-i-mechti