Изложби

Изложба на Иван Мудов в Sariev Contemporary, Пловдив

Безчувствена изложба. 20 май – 30 юни 2014

Изложба на Иван Мудов в Sariev Contemporary, Пловдив


◊ СЪБИТИЕТО

Галерия Sariev Contemporary, Пловдив
представя:

Иван Мудов
(в сътрудничество с Анастас Мудов и Анастас Мудов-младши)
Безчувствена изложба
Куратор Яра Бубнова

20 май – 30 юни 2014

Откриване 20 май
 
. 19:00-20:00 часа
Откриване на „Безчувствена изложба“
Sariev Contemporary, ул. "Отец Паисий" 40

. 20:00-22:00 часа
Sariev Project Space в кв. "Капана" и откриване на втората част на „Безчувствена изложба“ с  представяне на „Вино за oткривания“ от Иван Мудов
Sariev Project Space, ул. "Хр. Дюкмеджиев" 12, кв. "Капана"


Sariev Contemporary има удоволствието да представи втора самостоятелна експозиция на Иван Мудов, „Безчувствена изложба“, курирана от Яра Бубнова. Изложбата ще се състои между 20 май – 30 юни 2014 на две локации в Пловдив - в пространството на галерия SARIEV Contemporary на ул. "Отец Паисий" 40, както и в новото пространство – SARIEV Project Space в кв. "Капана", на което това откриване ще даде реален старт. Изложбата представя нови работи на автора.


◊ ИЗЛОЖБАТА

Текстът към изложбата е на Яра Бубнова:

„Безчувствена изложба“
е названието, избрано от Иван Мудов за новия му проект в галерия „Сариев“. Както се полага на този автор, още от заглавието е засилен лабиринт от иронични интерпретации на множеството сериозни теми „в“ и „за“ изкуството.

Например, без да задава директно въпроса „що е автор?“, Иван Мудов предоставя поводи за различни варианти на отговор. В изложбата участват баща му Анастас Мудов и синът му Анастас Мудов.
Произведенията в изложбата са дело на тримата Мудови, макар и да може да се каже, че са произлезли и от различни други „ръце“, особено в случаите, когато са използвани ready-made и нови технологии. Самият Иван Мудов принципно спазва правилото си физически да не създава артефакти.

Означава ли това усложнено и умножено авторство критика на занаятчийството в изкуството? Или по-скоро е аналитично изследване на процеса на отчуждаване на автора от творбата в три части: бащата използва ready-made, готови обекти, на които придава уникален характер с присъщия си артистизъм (великолепната серия „Already made 7“, 2014); синът поръчва изпълнението на други („Напуканата картина“, 2014, „Performing Time“, 2013); а смелият дебют на Анастас Мудов-младши с уникалните му стенни рисунки поставя тези стратегии под съмнение още в самата изложба.

В проекта възниква и въпросът за изглеждащата доскоро непреодолима разлика между „приложното“ и „изящното“, превърнал се днес в сложен дебат за лайфстайла, традицията, новаторството и устойчивостта. Отговор може да се потърси във виртуозно изчуканите/гравирани от ръцете на бащата Мудов с традиционни медникарски шарки всекидневни, индустриално призведени битови предмети. Експонирането им в комерсиална галерия като елементи, въвлечени в логиката на концептуалния проект на Иван Мудов, дооформя интерпретационната спирала, преодоляваща дистанцията между екзотичен сувенир, функционален дизайн и „l'art pour l'art'“.

Изложбата не подминава и още един от налагащите се днес въпроси – този за цената и стойността на изкуството. „Ваучерите“, 2014, на Иван Мудов имат своя цена – както се полага на произведения на изкуството, служат за техен заместител, предлагат отбивки от цената, свеждат я до символно означаване, отпращат към критичните стратегии на концептуализма, подиграват се като Fluxus-жестове и залагат на интерактивността, толкова привлекателна днес и за артистите, и за зрителите.

Названието на изложбата също поражда питания. Да не би авторът да намеква за липсата на емоции в съвременното изкуство като цяло, или има предвид стратегическия си подход към създаването на това конкретно арт събитие? Възможно е и названието да влиза в диалог с други подобни „кланови“ прояви.

Артистичните кланове не са нещо непознато в изкуството. Историята на италианския Ренесанс, както и на японската ксилография са едни от най-популярните примери на предаване на символичната „четка“ между поколенията. Случаят на „Безчувствена изложба“ е по-различен – авторът в нея е един и си позволява да представи важните за себе си съставни части, олицетворени от всеки от участниците: опита, смелостта и наивността, които в идеал формират художника.


◊ ЗА АВТОРА

Иван Мудов е роден през 1975 в София, където живее и работи. Завършва Национална художествена академия в София. Сред неговите последни самостоятелни изложби са: Untitled, Gregor Podnar, Любляна, 2013, Air Drawing Contest, MUMOK, Виена, 2013, Stones, Casa Cavazzini - Museo di Arte Moderna e Contemporanea di Udine, Удине, 2013 Performing Time, Prometeogallery, Милано, The Glory Hole, галерия Alberta Pane, Париж, Франция, 2012; %, W139, Амстердам, Холандия, 2011; Solo Show, Sariev Contemporary, Пловдив, 2011; Вино за откриване, Цюрих, Швейцария, 2010; Иван Мудов, Binz 39, Цюрих, Швейцария, 2010; Trick or Treat, Kunstverein Braunschweig, Брауншвайг, Германия, 2008; The 1st at Moderna: Ivan Moudov, Moderna Museet, Стокхолм, Швеция, 2008. Мудов е участвал в 52. Венецианско биенале, Италия, 2007, в I Московско биенале, Русия, 2005, както и в Manifesta 4, Франкфурт на Майн, Германия, 2002. Сред участията му в групови изложби са: Doppio Gioco – Double Game The Ambiguity of the Photographic Image, Фондация Bevilacqua La Masa, Венеция, Италия, 2012; Rearview Mirror: New Art from Central & Eastern Europe, Художествена галерия на Албърта, Едминтън, Албърта, Канада, 2012; Site Inspection – The Museum on the Museum, Музей за съвременно изкуство Ludwig Museum, Будапеща, 2011; Beziehungsarbeit - Kunst und Institution, Künstlerhaus Wien, Виена, 2011 други. Мудов е печелил стипендии в резидентните програми AIR на BINZ 39, Цюрих, Швейцария, 2009; KulturKontakt, Виена, 2008; Akademie Schloss Solitude, Щутгарт, Германия, 2008; Recollets, Париж, 2006 и други.





Автор: Галерия Sariev Contemporary
18.05.2014 г. 14:50
Посетено: 1042
Линк към публикацията:
https://kulturni-novini.info/sections/2/news/19221-izlozhba-na-ivan-mudov-v-sariev-contemporary-plovdiv