Изложби
Настройки за четене
Стесни
|
Уголеми
Умали
Смени шрифта
|
Увеличи междуредовото разстояние
Намали междуредовото разстояние
|
Нощен режим
Потъмни фона
Изсветли текста
|
Стандартни
Изложба "Спектрофрения" в галерия-книжарница "София Прес"
Пет истории на пет студентки
Миглена Йончева-Николова, "Slow"
◊ СЪБИТИЕТО
"Спектрофрения"
Изложба на Нора Ампова, Калина Мавродиева, Миглена Йончева-Николова, Мария Стамати, Ангелика Радева
9 -26 юли 2013
Вернисаж: 9 юли от 18.00 до 20.00 часа
Галерия-книжарница "София Прес", ул. “Славянска” 29
◊ ИДЕЯТА
Защо една галерия отделя време, за спектрофреничните интерпретации на пет студентки по живопис? Този въпрос би си задал всеки здравомислещ човек, който оцелява, мисли трезво за собствения си бизнес, за икономическата и политическа обстановка, и разбира се - за климатичните промени...
Да подадеш ръка на имена, които не са утвърдени, е чиста загуба..., затова и хората не го правят.
Много често обаче логичното не е това, което трябва да се направи. Какво ще види публиката – онова, което е чистата печалба - изложба, от която блика свежест на индивидуалности, смелост в тезите и подхода на материализиране; интелигентно чувство за хумор, любопитство, приключение, авантюризъм... нещо толкова интересно, че ще бъде от полза за всички, които могат да гледат.
Това са "5 истории на 5 студентки" - всичките от I магистърски курс по живопис на 51-во ателие на НХА. Желанието им е да пресъздадат „в цялата им френетичност” различните пластични и тематични гледни точки. И единствената обща рамка, която търсят и намират е „спектърът – като състояние на ума”.
◊ ПОВЕЧЕ ЗА АВТОРКИТЕ
Нора Ампова
"МЕНОПАУЗА"
Серия от живописни платна, в които главен герой е женският портрет. Вътре в картините могат да се открият многопластови състояния на разнообразни женски образи. Някои от тях притежават черно чувство за хумор и успяват да преобразят външността си в животинска. Други остават в капана на женската истерия, а трети разказват за дълголетното съзерцание на живота. Едновременно с това, платната могат да се определят и като едни шизофренично-живописни автопортрети на авторката, особено ако се доверим на художническото клише, че “всеки художник рисува себе си“.
Калина Мавродиева
„ОТЧУЖДЕНИЕ”
Работата „Отчуждение” е провокирана от срещата и сблъсъка на авторката с хора, у които липсва потребност за пълноценно общуване. От ужаса, който е породен от студенината и разстоянието между тях. Те не споделят чувства и мисли, не се докосват, не изпитват желание за взаимност. Търсейки друго общуване, с други ценности и жизнената необходимост от такова, художничката се връща там, където го открива. Търси доказателства, че то съществува. Изважда образи на себе си и семейството й от семейния албум. Изобразява ги в абстрактна среда като нещо реално съществуващо, но в друго пространство.
Миглена Йончева-Николова
"S L O W"
С настоящите работи авторката иска да представи и развие идеята за сбогуването. Желанието за запазване на усещането за конкретно пространство, към което едва ли ще се върнеш. Неизбежно контурите изчезват, и остава само атмосферата, романтичния спомен за присъствие.
Мария Стамати
"ОТ НИЩО - НЕЩО"
"От нищо" - Обикновени предмети и обекти в пространството, някои забравени, други вече излишни и тези които си пазят тяхната предназначеност, но са изгубени в хаоса на материалността и манифактурата. Вече стоят неценни и недостойни до човешкото око.
"... - нещо" - Обикновените предмети и обекти в пространството вече си губят своето предназначение и имат нова функция. Красота, достойнство, забележителност - предметите се одухотворяват върху платното - получават един нов живот, един нов шанс да съществуват в този материален свят.
Бележка: всички предмети са намерени и изрисувани в ателието.
Ангелика Радева
"ОБЛАЦИ"
Светът, който възприемаме със сетивата често ни заблуждава. Това не би било така, ако светът и обектите, които приемаме, са реални обекти. Изглежда, че всички обекти, които поглъщаме със съзнанието си са просто снимки или преживявания в нашия ум. Те са само субективни гледни точки върху реални обекти. Следователно света, който улавяме чрез сетивата си не е реалния свят, а само един негов образ. Така става трудно да се определи на какво ниво на описание ние се свързваме с реалните обекти, които изграждат света. Наблюдавайки облаците, ние възприемаме обекта, базирайки се на вътрешната субективна представа за него. А той сам по себе си е дълбоко скрита форма отвъд видимия обект платно.
◊ СЪБИТИЕТО
"Спектрофрения"
Изложба на Нора Ампова, Калина Мавродиева, Миглена Йончева-Николова, Мария Стамати, Ангелика Радева
9 -26 юли 2013
Вернисаж: 9 юли от 18.00 до 20.00 часа
Галерия-книжарница "София Прес", ул. “Славянска” 29
◊ ИДЕЯТА
Защо една галерия отделя време, за спектрофреничните интерпретации на пет студентки по живопис? Този въпрос би си задал всеки здравомислещ човек, който оцелява, мисли трезво за собствения си бизнес, за икономическата и политическа обстановка, и разбира се - за климатичните промени...
Да подадеш ръка на имена, които не са утвърдени, е чиста загуба..., затова и хората не го правят.
Много често обаче логичното не е това, което трябва да се направи. Какво ще види публиката – онова, което е чистата печалба - изложба, от която блика свежест на индивидуалности, смелост в тезите и подхода на материализиране; интелигентно чувство за хумор, любопитство, приключение, авантюризъм... нещо толкова интересно, че ще бъде от полза за всички, които могат да гледат.
Това са "5 истории на 5 студентки" - всичките от I магистърски курс по живопис на 51-во ателие на НХА. Желанието им е да пресъздадат „в цялата им френетичност” различните пластични и тематични гледни точки. И единствената обща рамка, която търсят и намират е „спектърът – като състояние на ума”.
◊ ПОВЕЧЕ ЗА АВТОРКИТЕ
Нора Ампова
"МЕНОПАУЗА"
Серия от живописни платна, в които главен герой е женският портрет. Вътре в картините могат да се открият многопластови състояния на разнообразни женски образи. Някои от тях притежават черно чувство за хумор и успяват да преобразят външността си в животинска. Други остават в капана на женската истерия, а трети разказват за дълголетното съзерцание на живота. Едновременно с това, платната могат да се определят и като едни шизофренично-живописни автопортрети на авторката, особено ако се доверим на художническото клише, че “всеки художник рисува себе си“.
Калина Мавродиева
„ОТЧУЖДЕНИЕ”
Работата „Отчуждение” е провокирана от срещата и сблъсъка на авторката с хора, у които липсва потребност за пълноценно общуване. От ужаса, който е породен от студенината и разстоянието между тях. Те не споделят чувства и мисли, не се докосват, не изпитват желание за взаимност. Търсейки друго общуване, с други ценности и жизнената необходимост от такова, художничката се връща там, където го открива. Търси доказателства, че то съществува. Изважда образи на себе си и семейството й от семейния албум. Изобразява ги в абстрактна среда като нещо реално съществуващо, но в друго пространство.
Миглена Йончева-Николова
"S L O W"
С настоящите работи авторката иска да представи и развие идеята за сбогуването. Желанието за запазване на усещането за конкретно пространство, към което едва ли ще се върнеш. Неизбежно контурите изчезват, и остава само атмосферата, романтичния спомен за присъствие.
Мария Стамати
"ОТ НИЩО - НЕЩО"
"От нищо" - Обикновени предмети и обекти в пространството, някои забравени, други вече излишни и тези които си пазят тяхната предназначеност, но са изгубени в хаоса на материалността и манифактурата. Вече стоят неценни и недостойни до човешкото око.
"... - нещо" - Обикновените предмети и обекти в пространството вече си губят своето предназначение и имат нова функция. Красота, достойнство, забележителност - предметите се одухотворяват върху платното - получават един нов живот, един нов шанс да съществуват в този материален свят.
Бележка: всички предмети са намерени и изрисувани в ателието.
Ангелика Радева
"ОБЛАЦИ"
Светът, който възприемаме със сетивата често ни заблуждава. Това не би било така, ако светът и обектите, които приемаме, са реални обекти. Изглежда, че всички обекти, които поглъщаме със съзнанието си са просто снимки или преживявания в нашия ум. Те са само субективни гледни точки върху реални обекти. Следователно света, който улавяме чрез сетивата си не е реалния свят, а само един негов образ. Така става трудно да се определи на какво ниво на описание ние се свързваме с реалните обекти, които изграждат света. Наблюдавайки облаците, ние възприемаме обекта, базирайки се на вътрешната субективна представа за него. А той сам по себе си е дълбоко скрита форма отвъд видимия обект платно.
Автор:
Олимпия Николова
Публикация:
04.07.2013 г. 16:00
Етикети:
Посетено:
1546
Линк:
https://kulturni-novini.info/sections/2/news/17343-izlozhba-spektrofreniya-v-galeriya-knizharnitsa-sofiya-pres