Изложби
Настройки за четене
Стесни
|
Уголеми
Умали
Смени шрифта
|
Увеличи междуредовото разстояние
Намали междуредовото разстояние
|
Нощен режим
Потъмни фона
Изсветли текста
|
Стандартни
Ре-хартия, второ издание
Различни поколения в Галерия "Сариев"
◊ ВРЕМЕ И МЯСТО
10 февруари – 10 март 2006
Галерия “Сариев”, Пловдив, ул. “Отец Паисий” № 5
◊ СЪБИТИЕТО
10 февруари – 10 март 2006
Галерия “Сариев”, Пловдив, ул. “Отец Паисий” № 5
◊ СЪБИТИЕТО
За второто издание на изложбата Ре-хартия и тази година Галерия Сариев събира различни поколения, утвърдени и млади български творци, преминали през работата с хартия като материал на изобразяването: Аделина Попнеделева, Асадур Маркаров, Вихрони Попнеделев, Димитър Делчев, Евелина Ханджиева, Емил Миразчиев, Ина Дамянова, Рада Дичева, Светлин Балездров, Стефан Лютаков, Яна Юнакова.
◊ ХАРТИЯТА
◊ ХАРТИЯТА
Обвързана с всички прояви на човешкия дух, хартията е най-универсалният преносител на смисли и изображения. В този си проект Галерия Сариев търси и разглежда хартията и като носител на формата в съвременното изкуство. Обединяващият й контекст обяснява и участието на разнообразни представители на изящните и приложни изкуства в изложбата. Това са автори с различен подход към нея – някои работещи с направената от тях ръчна хартия, с хартиена каша или други, използващи като изходна точка на прозведенията си нейната стандартна форма - листа.
В монолитните обеми на скулптора Стефан Лютаков хартията е, оцветена от времето и влагата, активна дишаща материя, докато в авторското оригами на младия автор Светлин Балездров, хартията е фиксирана, студена и прецизна, играеща със светлината. Този позитив и негатив в нейната структура е тема за Яна Юнакова, чиято двулицева работа диалогизира релеф и гладка повърхност. Изключително минималистична игра на цитата на чуждата структура е и работата на Емил Миразчиев – отливка на бетонов блок.
Като живот на и за текста, тълкува Евелина Ханджиева хартията. Листовете с пейзажна поезия се връщат отново в гората и грижовно обгръщат дървто, за да заличат белезите му от тази жертва, да се превърне в носител на смисъла. Хартията като документ, реален факт и непреодолимост в “Автопортрет с безмислени насаждения” на Аделина Попнеделева е почвата и саксията за отглеждането на текста.
Известният живописец Вихрони Попнеделев представя библейски сюжети, в които християнската философия е изразена, извлечена от тленността на нерамкираната ръчна хартия. Много по-ежедневно е нейното присъствие в бижутата на Димитър Делчев, където тя е миг от суетата, удоволствието и играта със стериотипа на ювелирността.
Така в пространството на Ре-хартия могат да се видят както живописвани пана и отливки, така и инсталация, скулптура, дизайнерски и арт обекти, авторско оригами, но и бижута от хартия. Всички те осъзнават хартията като изключително луксозен и модерен материал, разказващ преходността на материята в изкуството и дизайна, след която остава единствено идеята.
Автор:
Веселина Сариева
Публикация:
06.02.2006 г. 21:03
Етикети:
Посетено:
776
Линк:
https://kulturni-novini.info/sections/2/news/1723-re-hartiya-vtoro-izdanie