Изложби
Настройки за четене
Стесни
|
Уголеми
Умали
Смени шрифта
|
Увеличи междуредовото разстояние
Намали междуредовото разстояние
|
Нощен режим
Потъмни фона
Изсветли текста
|
Стандартни
Изложба "16:9 - Redirum ad..." в галерия "Жорж Папазов"
Изложба живопис на арх. Енил Енчев
◊ СЪБИТИЕТО
Галерия „Жорж Папазов” представя
„16:9 – Redirum ad…” - изложба живопис на арх. Енил Енчев
Откриване: 02 април 2012 от 18.00 ч.
„Всяка картина ограничава художника със своя формат. Избрах съотношението 16:9, защото обичам киното, обичам да снимам и да запомням чувството от местата, които съм харесал. А картината е чувството в материал”, споделя арх. Енил Енчев.
◊ ИЗЛОЖБАТА
Не само в киното и фотографията – Енил Енчев плува в изкуството като в свои води. Архитектура, музика, графичен дизайн, компютърни игри, а от 2010 година започва цикъл картини „16:9”, свързани с филми, места и спомени.
Впрочем, тази разнопосочност не е нито странна, нито необичайна. Както казва великата Заха Хадид в едно свое интервю: „Разбрах, че има връзка между математическата логика и идеята за концепт в архитектурата и абстракцията. Геометрията има огромна връзка с архитектурата и това е все по-отчетливо днес.”
Затова не са случайни абстрактните платна на Енил Енчев, в които има геометрия, но и силно изразен живописен усет. И двете – балансирани от високо чувство за мярка. Авторът се самоопределя като постсупрематист в желанието да върви по стъпките на една традиция, чието начало е поставено от Казимир Малевич в Русия през далечната 1915 г. Обяснимо е защо един от любимите му архитекти е Льо Корбюзие.
„Битката при Ангиари”, „Дефокусиране”, „Redirum ad…”, „Повече въздух”, „На Франк – за хубавата музика”, „Вечер, сутрин, между тях...”, „Повече от очакваното”, „Топка сладолед” са някои от заглавията на 17 картини с различни формати. Зад всяко заглавие се крие дълга история, а живописта отдава почит в равни дози както на тъмнината, така и на светлината. Светлото и тъмното не са в противоборство, а в любовна прегръдка – истинска наслада за възприятията.
„Който трупа знание, трупа печал” е всеизвестна крилата фраза, превърнала се в аксиома. Енил Енчев обаче, и хора като него, доказват точно обратното – че познанието е извор на живот, който опитва да се пребори с печалните последствия от невежеството, залагайки винаги на радостта от красотата, на свежестта от течащата вода, на движението.
◊ ЗА АВТОРА
Архитект Енил Енчев е роден в Пловдив на 2 април 1961. Първият учител по рисуване е неговият дядо Илия Маринов, художник и педагог, а после учи и при художниците Иван Поповски-Джовани и Борис Дочев.
Завършва архитектура във ВИАС през 1987 г. Като студент е един от съоснователите на група „Атлас” и до 1988 пише повечето от песните на групата.
В началото на 90-те създава марката „Енил и Теа дизайн” заедно с архитект Теа Трошанова и няколко години работи в областта на батика.
През 1992 с Иво Христов снимат първия пълнометражен документален филм-концерт за българския ъндърграунд – „Нова генерация и приятели – Live”.
Между 1999 и 2005 работи в областта на компютърните игри. Носител на няколко престижни международни награди в тази област.
Един от пионерите на триизмерното моделиране и проектиране.
През 2001 преработва пространството на мебелна къща „Сенза” за първото представяне в България на парфюмите „Kenzo”.
През 2005 оформя пространствено и мултимедийно партерния етаж на СГХГ за честване на “Forem Cnsulting”.
От 2008 започва да експериментира с акрилни бои върху платно.
• Afterparty
„16:9 – Redirum ad…” е първото завръщане на Енил Енчев като художник в родния град. Датата на това завръщане е и негова рождена дата: 2 април. По този повод празникът ще продължи и след отриването на изложбата - вече в култовия пловдивски клуб „Петното на Роршах”. А изненадата, която се пази в тайна, ще бъде само за присъстващите.
Автор:
Ина Мирчева
Публикация:
24.03.2012 г. 16:29
Етикети:
Посетено:
1716
Линк:
https://kulturni-novini.info/sections/2/news/14400-izlozhba-16-9-redirum-ad-v-galeriya-zhorzh-papazov