Календар
Настройки за четене
Стесни
|
Уголеми
Умали
Смени шрифта
|
Увеличи междуредовото разстояние
Намали междуредовото разстояние
|
Нощен режим
Потъмни фона
Изсветли текста
|
Стандартни
Балет Арабеск представя премиера в края на сезона
Авангардни форми в съвременния танц
◊ СЪБИТИЕТО
На 20 юни 2008, петък, в театър София
Балет „Арабеск” завършва своя сезон с две премиери - Необичайните заподозрени и Чайковски
Спектаклите са обединени от идеите и провокациите на програмата „ТАНЦ-АТАКА”, която със самото си създаване бе определена като своеобразна лаборатория на модерните течения и авангардни форми в съвременния танц.
◊ ПОВЕЧЕ
• Необичайните заподозрени (Премиера)
. Музика – Арне Сандерс
. Хореография - Олга Костел
. Сценография – Юдит Филип
„Търсенето на изкупителна жертва е най-лесният от всички ловни походи“
В какво се изразяват прословутите два процента, които отличават човешкия геном от животинския? Може би в това, че защитните ни механизми не целят само соматичен, а преди всичко психически баланс.
Прехвърлянето на вина, както и търсенето на виновен за собствената несполука, е антропологичният отговор на закона на джунглата.
Защо антропологичен феномен? Библейският козел на вината, натоварен с греховете на цял народ, или легендарната Черна овца, водеща цялото стадо към гибел, днес са само две метафори за един постоянен процес, който ни съпътства винаги и навсякъде. В семейството, в работата, в политиката, в медиите.
„Необичайните заподозрени” търси неизбежните виновни ̵ жертвите на собствения ни защитен механизъм: индивиди, малцинства, нации, етноси, животни, предмети, явления...
• Чайковски (Премиера)
. Музика – колаж от произведения на П. И. Чайковски
. Спектакъл на Галина Борисова
Спектакъл, който би трябвало да накара зрителя да познае класически образци, да разгадава смисли или да декодира абстракцията и фантазията на хореографа и танцьорите.
Спектакълът е разработен повече чрез идеята за незабавната композиция, отколкото импровизация чрез предварително селектиране. Представлението се базира на класическа музика и хореографски примери от класическото наследство, които се деформират или интерпретират в нови смисли и значения.
Галина Борисова в момента предпочита баналното, без значение какво третира то. Според нея оригиналност се получава не когато се търсят открития, а когато се преоткриват нови значения в познати примери. За пореден път объркването на зрителя е важен похват за предизвикване на момент на лично разпознаване на материала и обясняване на необяснимото. Според думите на хореографката в крайна сметка личната интерпретация е и отговорност, и познание. А също и отказ да се спазват мимолетни модни тенденции. Нека бъдем банални.
„През повечето години танцът за мен се концентрираше в семпли детайли: като потрепването на китката на ръката, изпадане на омаломощено стъпало или нарочно отпускане на раменете. Това предизвиква повече внимание за размишления, отколкото съсредоточаването върху виртуозност на пируети и грандиозни скокове. Мисля си, че така се постига повече дълбочина, която кара зрителя да внимава в детайлите”
На 20 юни 2008, петък, в театър София
Балет „Арабеск” завършва своя сезон с две премиери - Необичайните заподозрени и Чайковски
Спектаклите са обединени от идеите и провокациите на програмата „ТАНЦ-АТАКА”, която със самото си създаване бе определена като своеобразна лаборатория на модерните течения и авангардни форми в съвременния танц.
◊ ПОВЕЧЕ
• Необичайните заподозрени (Премиера)
. Музика – Арне Сандерс
. Хореография - Олга Костел
. Сценография – Юдит Филип
„Търсенето на изкупителна жертва е най-лесният от всички ловни походи“
Д. Айзенауер
В какво се изразяват прословутите два процента, които отличават човешкия геном от животинския? Може би в това, че защитните ни механизми не целят само соматичен, а преди всичко психически баланс.
Прехвърлянето на вина, както и търсенето на виновен за собствената несполука, е антропологичният отговор на закона на джунглата.
Защо антропологичен феномен? Библейският козел на вината, натоварен с греховете на цял народ, или легендарната Черна овца, водеща цялото стадо към гибел, днес са само две метафори за един постоянен процес, който ни съпътства винаги и навсякъде. В семейството, в работата, в политиката, в медиите.
„Необичайните заподозрени” търси неизбежните виновни ̵ жертвите на собствения ни защитен механизъм: индивиди, малцинства, нации, етноси, животни, предмети, явления...
• Чайковски (Премиера)
. Музика – колаж от произведения на П. И. Чайковски
. Спектакъл на Галина Борисова
Спектакъл, който би трябвало да накара зрителя да познае класически образци, да разгадава смисли или да декодира абстракцията и фантазията на хореографа и танцьорите.
Спектакълът е разработен повече чрез идеята за незабавната композиция, отколкото импровизация чрез предварително селектиране. Представлението се базира на класическа музика и хореографски примери от класическото наследство, които се деформират или интерпретират в нови смисли и значения.
Галина Борисова в момента предпочита баналното, без значение какво третира то. Според нея оригиналност се получава не когато се търсят открития, а когато се преоткриват нови значения в познати примери. За пореден път объркването на зрителя е важен похват за предизвикване на момент на лично разпознаване на материала и обясняване на необяснимото. Според думите на хореографката в крайна сметка личната интерпретация е и отговорност, и познание. А също и отказ да се спазват мимолетни модни тенденции. Нека бъдем банални.
„През повечето години танцът за мен се концентрираше в семпли детайли: като потрепването на китката на ръката, изпадане на омаломощено стъпало или нарочно отпускане на раменете. Това предизвиква повече внимание за размишления, отколкото съсредоточаването върху виртуозност на пируети и грандиозни скокове. Мисля си, че така се постига повече дълбочина, която кара зрителя да внимава в детайлите”
Галина Борисова
Автор:
Балет "Арабеск"
Публикация:
17.06.2008 г. 16:12
Етикети:
Посетено:
1298
Линк:
https://kulturni-novini.info/sections/12/news/6117-balet-arabesk-predstavya-premiera-v-kraya-na-sezona