Празници / фестивали
Филми от цял свят се борят за Голямата награда на София филм фест
XXIII София филм фест предстои отново през март
◊ ПРЕТЕНДЕНТИТЕ В МЕЖДУНАРОДНИЯ КОНКУРС НА СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ
23-ият София филм фест обяви претендентите за Голямата награда в Международния конкурс. По традиция кинофестивалът ще се проведе през март. В конкурса участват и два български филма - „Снимка с Юки“ на Лъчезар Аврамов и „Прасето“ на Драгомир Шолев. Церемонията по награждаването ще се състои на 16 март.
Режисьорският дебют на Лъчезар Аврамов "Снимка с Юки" е създаден по едноименния разказ от сборника на Мирослав Пенков „На Изток от Запада“, излязъл през 2011 година първоначално в Съединените щати. Филмът е първата българска копродукция с Япония. Сюжетът разказва за имигрантския живот на българин и японка в Канада. След много опити да имат дете, двамата избират ин-витро процедури в България. Тук те стават участници в трагичен инцидент, а последиците преобръщат живота им... В главните роли са Руши Видинлиев и японската актриса Кики Сугино.
„Прасето“ („The Pig“, България, 2018) на режисьора Драгомир Шолев разказва историята на един тринайсетгодишен младеж с прякор Прасето, подложен на всекидневен тормоз от страна на съучениците си. Филмът „Прасето“ няма държавна финансова подкрепа за производство.
Представяме ви и част от останалите заглавия в международния конкурс на СФФ:
Филмът „Изчезващи дни“ („Vanishing Days / Man you“, Китай, 2018) на Джу Син заявява смело аудиовизуално начало с впечатляващ кинематографичен език. Завладяваща като приказка, историята отвежда зрителите в малък град в Южен Китай, в който не е валяла капка дъжд от дълго време и където едно момиче се опитва да открие вдъхновение и да пише за приключения и непознати земи...
„Стена“ („Wycieczka“, Полша-Германия, 2019) на Бартош Грудзиецки среща селското момиче Анна с богата двойка от Варшава. Наивна и водена от стремежа си за различен живот, Анна решава да им помогне в търсенето на руини. По време на пътешествието тя се превръща в сериозна конкуренция на жената и дори в заплаха за отношенията между столичаните.
Основната линия в игралния дебют на иранския режисьор Али Джаберансари - „Техеран: Град на любовта“ („Tehran: City of Love“, Иран-Великобритания-Холандия, 2018) е зададена още в заглавието. Филмът по вълнуващ начин разказва за трима души, търсещи любов, като напомня за непостоянната природа на човешкото щастие.
„Заливът Ханалей“ („Hanalei Bay“, Япония, 2018) e вторият игрален филм на японския режисьор Даиши Мацунага. Дебютът му „Пиета в тоалетната“ (2015) се превръща в национален хит и му носи много международни награди. Създаден по едноименния разказ на Харуки Мураками, „Заливът Ханалей“ е за огромната болка на самотна майка, загубила сина си - тийнейджър, докато кара сърф на Хаваите.
Във филма „Сервитьорът“ („The Waiter“, Гърция, 2018) на Стив Крикрис главният герой Ренос е старомоден сервитьор, педант, самотник и запален колекционер на информация. Ежедневната рутина му създава сигурност, но в живота му неочаквано нахлуват събития, които крият много изненади.
Премиерата на „Братя“ („Brothers / Kardesler“, Турция-Германия-България, 2018), дебютната творба на турския режисьор Омур Атай, беше преди няколко месеца в програмата на Карлови Вари. Сюжетът проследява 17-годишния Юсуф, който се прибира у дома след четири години в изправителен лагер - събуждат се спомените за деянието, което е бил принуден да извърши под давление на роднини и вековно установени традиции.
„Златна младост“ („Golden Youth / Une jeunesse dorée“, Франция-Белгия, 2019) е вторият филм на френската режисьорка Ева Йонеско, която продължава да омагьосва публиката с чара на Изабел Юпер. Две двойки – младежи и бохеми на средна възраст, се срещат в Париж, потънали в легендарния нощен живот на космополитния град. След известно време четиримата започват да споделят всичко – любов, наркотици, творчество.