Актуални културни новини от България
Сайтът е част от Литература
Стани почитател  Бъди част от Културни новини във Facebook!
Следи и коментирай  Културни новини в Туитър: Следи и коментирай!
Вземи RSS-емисия  Културни новини: RSS абонамент!




ОТЗИВИ


„Перфектните непознати“ – перфектна дисекция на човешките отношения


За филма на режисьора Паоло Дженовезе



„Перфектните непознати“ – перфектна дисекция на човешките отношения

„Когато обичаш някого трябва да го защитаваш от всичко“

Жанр: драма, комедия
Италия, 2016, 97'

Режисьор: Паоло Дженовезе („Неаполитанско очарование“ (2002), „Няма съобщения на телефонния секретар“ (2005), „Пътуване до Италия - истинска история" (2007), „Нощ за двама“ (2008), „Банда Дядо Коледа“ (2010), „Незряло“ (2011) „Незряло 2: пътуването“ (2012), „Перфектното семейство“ (2012)…

С: Джузепе Батистон, Анна Фолиета, Марко Джалини, Едоардо Лео, Валерио Мастандреа, Алба Рорвахер, Кася Смутняк

Сценаристи: Паоло Дженовезе, Филипо Болоня, Паоло Костела
Продуцент: Марко Беларди
Музика: Маурицио Филардо
Оператор: Фабрицио Лучи

Фестивални награди и номинации:
David di Donatello 2016: Награди за най-добър филм и за най-добър адаптиран сценарий
Cairo International Film Festival 2016: International Competition: Награда за най-добър сценарий
Globi d'Oro 2016: Награда за най-добра комедия
The Norwegian Int'l Film Festival - Haugesund 2016: Main Programme: Награда на публиката
Tribeca Film Festival 2016: International Narrative Competition: Награда за най-добър сценарий

https://www.imdb.com/
www.videoclip.bg/watch/592503_idealnite-nepoznati-chast


„Перфектните непознати“ е филм за любовта, приятелството, човешката толерантност, маските, които носим и обстоятелствата, които ни принуждават да ги свалим. Той е за крехкостта на индивида, „защото сме чупливи всички ние, един повече, друг по-малко“. Затвореното пространство на една приятелска вечеря, режисьорът Паоло Дженовезе превръща в художествен калейдоскоп от пъстри минидрами, в перфектна, нежно-иронична дисекция на междуличностните отношения. Въпросите, които задава фабулата звучат съвременно предизвикателно. Те често надхвърлят границите на италианската действителност, в която е разгърнат сюжетът, въпреки „щипките“ национални подправки. Именно последните придават свежестта и спецификата на филма – чрез италианската бъбривост, „лесната запалимост“, когато е засегната целостта на любовното чувство, поезията и красотата в детайла, ироничното намигване…

Доколко сме склонни да приемем различния от нас и каква цена плащаме, когато не се вписваме в нормата? - питат „Перфектните непознати“, т.е седмината приятели, които чрез една наивна на пръв поглед игра – споделяне на обажданията и съобщенията от личните телефони, разголват потайните кътчета на душата си. Душата, която копнее, жадува, бленува, радва се и страда от/за Любов. Любовта като обект и субект, като даденост и илюзия, като духовен пир и проклятие, като сладко – горчиво изкушение, като физическа осезаемост и виртуален заместител. Ситуирана в координатната система на конкретен времеви отрязък - вечерта на красивата луна и нейното затъмнение, тя е разнопосочна, смешно-тъжна, открита или забулена в тайнственост,уязвима или устойчива на сътресения. Това е любовта към вкусната храна, към удоволствията в живота. Това е любовта към Другия (дете, родител, партньор, съпруг, приятел). Това е любовта към творческия акт, към професията. Това е любовта към себе си. Това е любовта към играта, към риска… Всичко това е тя - тази която искаш, която гониш, която нараняваш, която заключваш, която боготвориш… Приемаща различен облик, Любовта руши клишета, развенчава табута, иронично се смее, самотно плаче…, повеждайки персонажите, а и зрителя по трънливия път на Истината за Индивида, свалил защитната си Маска.

Можем да определим света на „Перфектните непознати“ като честен и деликатен (въпреки грубия на моменти словесен изказ) кинематографичен разказ за скрития “друг“ във всеки човек, за желанието той да остане в сянка, но и да бъде открит. Защото това е желязната логика на Живота. Филмът е и за крехкостта на интимното чувство, за това трябва ли то да „излезе“ на показ, а не да остане в сакралната тайнственост на личностното. Еднозначен отговор няма. Остава правото на избор, а именно той превръща творбата в разговор с продължение, в разговор въпрос – доколко сме способни да общуваме със себе си, с околните, със света около нас, т.е. в разговор с отворен финал… Една от възможностите за разкодиране на този финал са възгледите на Никлас Луман, изложени в „Любовта като страст“. Накратко те се синтезират в тезата – единият - „влюбеният е длъжен да действа, защото е изправен пред избор, който трябва да бъде направен“ (да прости или се откаже от любовта), „любимият от друга страна“, преживяващ раздвоение, „очаква от влюбения да се идентифицира с преживяното. Единият трябва да участва, докато за другия (който освен това е завинаги обвързан с проектирания свят), е „необходимо само да направи проекция. Потокът на информация, пренасянето на селективността от… любимия към… влюбения“ представлява пренасяне на преживяването в действието. Специфичната природата на любовта се крие в тази асиметрия, в необходимостта да се отговори на вътрешното преживяване, на вътрешния опит с действие, да се отговори на вече наличната обвързаност с обвързаност.“

Друга възможност е опосредственото обвързване на „Перфектните непознати“ със схващането на Ален Бадиу във „Възхвала на любовта“. За него „любовта не е просто двама души..., между които се разгръща интроспективно отношение: тя е изграждане, създаване на живот, вече не от перспективата на Един, а от перспективата на Двамата“… т.е. така наречената „сцена на Двама“ (в случая сцена на три двойки, плюс една в перспектива). Филмът отваря „врата“ и към друго обобщение на Бадиу – любовта е „трайна конструкция“, „упорито приключение“, тя е реална, само когато „триумфира трайно, понякога болезнено над препятствията, издигнати от времето, пространството и света“. Любовта, преодоляла разногласията, скандалите, противоречията..., е Любов, Любов, която изобретява „наново Живота“. Поредното предизвикателство предстои…

_________

Текстът е писан в магистърската програма "Литература, кино, визуална култура", СУ, 2018 г.



Автор: Ориета Антова

22.03.2018 - 07:21

Посетено: 262


Етикети: Паоло Дженовезе, филм, Перфектните непознати, отзиви, Ориета Антова




Вземи линк към публикацията:

https://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=27342&sid=64






ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Всички полета са задължителни. Коментари, написани на латиница или с активни линкове, не се публикуват.

Име:
Заглавие:
Коментар:
Препиши името на рекламирания сайт: Напишете 'Пазар за книги' с 2 думи.


Коментарите се публикуват след преглед от администратор.
 
ЗА КОРЕСПОНДЕНТИ
bg Регистрация на кореспонденти
bg Вход за кореспонденти
 
  НОВИНИ ОТ РАЗДЕЛА
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>
bg . Игра с огледала в галерия „Нюанс”
коментари: 0 посетено: 313
-
bg . "Жертвоприношение" на Тарковски
коментари: 0 посетено: 296
-
bg . „Арт алея” отпразнува 15 години с изложба
коментари: 0 посетено: 259
-
bg . Как Грохотът отеква
коментари: 0 посетено: 335
-
bg . Кирил Аврамов от хаоса твори изкуство
коментари: 0 посетено: 499
-
bg . Отмъкнати моменти за поезия
коментари: 0 посетено: 491
-
bg . „Вечерята“, или за „непосилната лекота на битието“
коментари: 0 посетено: 744
-
bg . Ъндърграунд фолклор в една каналджийска бригада през соца
коментари: 0 посетено: 292
-
bg . Власт, управление и обществено развитие
коментари: 0 посетено: 180
-
bg . Светът на организационното поведение
коментари: 0 посетено: 238
-
bg . В капана на „Нелюбов“
коментари: 0 посетено: 285
-
bg . В Едемската градина „С птици и с дървета разговарям“
коментари: 0 посетено: 278
-
bg . Пияните neoдачници в Танцът Делхи
коментари: 0 посетено: 587
-
bg . Принципи на базите от данни
коментари: 0 посетено: 214
-
bg . „Перфектните непознати“ – перфектна дисекция на човешките отношения
коментари: 0 посетено: 263
-
bg . Семиотични орбити
коментари: 0 посетено: 234
-
bg . Любен Зидаров рисува духа на Париж
коментари: 0 посетено: 565
-
bg . Природни стихии и риби в творбите на Росен Рашев-Рошпака и Силвия Чанева
коментари: 0 посетено: 180
-
bg . „Възвишение“ или голготата българска
коментари: 0 посетено: 231
-
bg . „Вездесъщият“ или окото на камерата
коментари: 0 посетено: 268
-
bg . „Изгубеният свят” на чехите протестанти в България - „историческо огледало” на нашето съвремие
коментари: 0 посетено: 315
-
bg . Този град не е лишен от памет
коментари: 0 посетено: 325
-
bg . Лудостта като бягство от света показва Лилия Абаджиева в „Хенри IV”
коментари: 0 посетено: 630
-
bg . Хитовият „12-те гневни” с премиера в театър „Възраждане”
коментари: 0 посетено: 693
-
bg . Една книга в унисон с природата…
коментари: 0 посетено: 348
-
bg . За новото издание „Векът на структурализма“
коментари: 0 посетено: 339
-
bg . Никога румънското общество не е било критикувано от един нехранимайко
коментари: 0 посетено: 484
-
bg . Третокурсниците на проф. Атанас Атанасов провокират с „Papas in motion“
коментари: 0 посетено: 574
-
bg . Шест истории с таксита правят дисекция на обществото в „Посоки”
коментари: 0 посетено: 372
-
bg . „Бялата сянка” – стихосбирката на Христина Мирчева и моето усещане за нея
коментари: 0 посетено: 432
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>






 ПАРТНЬОРИ
bg Купи книга
 
bg
Актуални културни новини от България: анонси за предстоящи събития, репортажи и становища върху културния живот.

Редактори: Антоанета Добрева, Георги Чобанов

Информацията, публикувана в Културни новини, е свободна за препубликуване,
при условие че поставите на подходящо място активен линк към източника: https://kulturni-novini.info и изпишете автора на новината, ако такъв е посочен.

Комерсиално препубликуване и препубликуване без поставяне на линк е възможно само след уговаряне на условията с редакцията: office@kulturni-novini.info
.

bg
blank

новини, култура, литературни конкурси, конкурс, конкурси, литературни новини, литературни награди, арт новини, изложби, музикални новини, премиери на книги, поезия конкурси, литературни премиери, отзиви за книги, отзиви за филми, кинофестивал, филмови новини, фестивали, изложба, изкуство, театрални новини, награди, концерти