Актуални културни новини от България
Сайтът е част от Литература
Стани почитател  Бъди част от Културни новини във Facebook!
Следи и коментирай  Културни новини в Туитър: Следи и коментирай!
Вземи RSS-емисия  Културни новини: RSS абонамент!




ОТЗИВИ


Опасните тайни на Big Brother във „Вездесъщият”


За филма „Вездесъщият” на режисьора Илиян Джевелеков


Опасните тайни на Big Brother във „Вездесъщият”


Без съмнение новият български игрален филм „Вездесъщият” на Илиян Джевелеков ще се хареса на публиката. За това има редица предпоставки – модерно и майсторски е направен, заснет е като рекламна картичка, става дума за лъскав живот (а това се харесва на зрителите), има добре оплетена и интересна история, жестоки коли и красиви жени, харизматичен актьор в главната роля, плюс модерни технологии – какво друго повече трябва, за да стане хит. Но зад гланца на „Вездесъщият” прозира нещо по-интересно и точно затова ще стане дума по-нататък.

Сюжетът е прелюбопитен. Животът на рекламния бос  Емил Борилов (Велислав Павлов) върви на пръв поглед по мед и масло – има дом на аристократ в центъра на София, луксозно порше, красива съпруга (Теодора Духовникова), която работи от вкъщи като психотерапевт, неговата помощничка (Анастасия Лютова) всъщност върти цялата „черна” работа в бизнеса, той само прелита през офиса с поза на творчески гений, за болния му баща (Михаил Мутафов) се грижат помощници и майка му, синът му – тийнейджър е зает по цял ден с приятелката си. Както се вижда, всичко би трябвало да е наред, но на главния герой му е скучно. Той почти е изпаднал в депресия и няма никакъв източник за вдъхновение. А се е амбицирал да напише поредния литературен бестселър. Един инцидент вкъщи обаче отприщва лавина от събития, с големи последствия. Започват да изчезват антики и Емил решава да сложи камера, за да разбере кой свива вещите. Това би могло да стане и отлична завръзка за неговия нов роман. След като разбира кой е и вещите са върнати, той
обаче прави груба грешка – наслагва камери навсякъде вкъщи и в офиса, ей така от любопитство. И в крайна сметка ще плати горчива цена за тайното си воайорство.

След този филм името на Велислав Павлов като Емил Борилов безспорно ще стане известно на широката публиката, но той има богат опит в театъра, предимно в независими продукции, играе и на сцената на Народния театър, познаваме го и от сериала „Отплата”. Същото може да кажем и за другите по-непознати за зрителите актьори, като Тони Минасян и Весела Бабинова, но тук веднага трябва да отбележим, че целият кастинг е безпогрешен и няма едно слабо звено – като започнем от Михаил Мутафов в ролята на бащата на героя, Борис Луканов - тъстът, Анастасия Лютова – помощничката на Емил и нейния бизнес партньор – Георги Стайков, Ирмена Чичикова като приятелката на съпругата, както и останалите в по-малките роли. За виртуозната операторската работа на майстора Емил Христов просто няма какво да се добави, както и за останалите двама от триото на „Мирамар филм” - съсценариста Матей Константинов и художника Георги Димитров.
 
„Вездесъщият” ни предупреждава за опасността от навлизането на технологиите в нашия живот, които могат да доведат до неочаквани етични и морални казуси и това е първата голяма тема, която поставя филмът. От нея произлиза въпросът – дали не назрява моментът да се регулира обсегът на всевиждащото око на Big Brother, дали тази „прозрачност” няма да доведе до промяна в нашите отношения и поведение? Това са глобални въпроси, с които светът тепърва ще се занимава.

Зад тези по-лесно разгадаеми въпроси обаче филмът сякаш мимоходом засяга още нещо много важно. Че дори и да сложим навсякъде камери, страданието на хората до нас пак може да остане невидимо. Например, Емил Борилов така и не разбира за истинските чувства на помощничката му към него, защо съпругата му непрекъснато плаче на дивана. Трябваше тя да му обясни как се чувства и защо, за да разбере той защо тя се държи така към него. Тоест, ако го няма желанието наистина да разберем другия, без съчувствие и съпричастност, ние пак ще живеем в състояние на отчуждение и на самота, която лесно може да стигне до отчаяние, дори и да сме най-добре платеният рекламен агент и да подсигурим живота си с камери. 

Филмът „Вездесъщият” стана носител на голямата награда на тазгодишния фестивал за българско игрално кино „Златна роза” във Варна. Освен това лентата обра още 4 приза: за най-добра мъжка роля – на Велислав Павлов, Теодора Духовникова взе отличието за женска роля за ролята на съпругата (поделена с Ирини Жамбонас за „Посоки”), освен това филмът бе удостоен с наградата на критиката и на публиката.

„Вездесъщият” е дело на продуцентската компания „Мирамар филм”, която стои зад изключително успешни проекти като "Дзифт" и “LOVE.NET”. Подкрепен е от Националния филмов център.



Автор: Мариана Първанова

12.10.2017 - 15:09

Посетено: 1252


Етикети: български игрален филм, Вездесъщият, Илиян Джевелеков, отзиви, Мариана Първанова




Вземи линк към публикацията:

https://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=26446&sid=64






ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Всички полета са задължителни. Коментари, написани на латиница или с активни линкове, не се публикуват.

Име:
Заглавие:
Коментар:
Препиши името на рекламирания сайт: Напишете 'Пазар за книги' с 2 думи.


Коментарите се публикуват след преглед от администратор.
 
ЗА КОРЕСПОНДЕНТИ
bg Регистрация на кореспонденти
bg Вход за кореспонденти
 
  НОВИНИ ОТ РАЗДЕЛА
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>
bg . "Жертвоприношение" на Тарковски
коментари: 0 посетено: 218
-
bg . „Арт алея” отпразнува 15 години с изложба
коментари: 0 посетено: 227
-
bg . Как Грохотът отеква
коментари: 0 посетено: 316
-
bg . Кирил Аврамов от хаоса твори изкуство
коментари: 0 посетено: 427
-
bg . Отмъкнати моменти за поезия
коментари: 0 посетено: 393
-
bg . „Вечерята“, или за „непосилната лекота на битието“
коментари: 0 посетено: 200
-
bg . Ъндърграунд фолклор в една каналджийска бригада през соца
коментари: 0 посетено: 251
-
bg . Власт, управление и обществено развитие
коментари: 0 посетено: 165
-
bg . Светът на организационното поведение
коментари: 0 посетено: 211
-
bg . В капана на „Нелюбов“
коментари: 0 посетено: 262
-
bg . В Едемската градина „С птици и с дървета разговарям“
коментари: 0 посетено: 257
-
bg . Пияните neoдачници в Танцът Делхи
коментари: 0 посетено: 562
-
bg . Принципи на базите от данни
коментари: 0 посетено: 193
-
bg . „Перфектните непознати“ – перфектна дисекция на човешките отношения
коментари: 0 посетено: 228
-
bg . Семиотични орбити
коментари: 0 посетено: 213
-
bg . Любен Зидаров рисува духа на Париж
коментари: 0 посетено: 546
-
bg . Природни стихии и риби в творбите на Росен Рашев-Рошпака и Силвия Чанева
коментари: 0 посетено: 168
-
bg . „Възвишение“ или голготата българска
коментари: 0 посетено: 224
-
bg . „Вездесъщият“ или окото на камерата
коментари: 0 посетено: 245
-
bg . „Изгубеният свят” на чехите протестанти в България - „историческо огледало” на нашето съвремие
коментари: 0 посетено: 298
-
bg . Този град не е лишен от памет
коментари: 0 посетено: 313
-
bg . Лудостта като бягство от света показва Лилия Абаджиева в „Хенри IV”
коментари: 0 посетено: 619
-
bg . Хитовият „12-те гневни” с премиера в театър „Възраждане”
коментари: 0 посетено: 654
-
bg . Една книга в унисон с природата…
коментари: 0 посетено: 332
-
bg . За новото издание „Векът на структурализма“
коментари: 0 посетено: 324
-
bg . Никога румънското общество не е било критикувано от един нехранимайко
коментари: 0 посетено: 469
-
bg . Третокурсниците на проф. Атанас Атанасов провокират с „Papas in motion“
коментари: 0 посетено: 545
-
bg . Шест истории с таксита правят дисекция на обществото в „Посоки”
коментари: 0 посетено: 357
-
bg . „Бялата сянка” – стихосбирката на Христина Мирчева и моето усещане за нея
коментари: 0 посетено: 422
-
bg . Несъзнаваните аналогии или изкуството да пиеш силно кафе
коментари: 0 посетено: 328
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>






 ПАРТНЬОРИ
bg Купи книга
 
 РЕКЛАМА
bg Vampirromane
bg Business & Karriere
bg Dictionnaires techniques
bg
Актуални културни новини от България: анонси за предстоящи събития, репортажи и становища върху културния живот.

Редактори: Антоанета Добрева, Георги Чобанов

Информацията, публикувана в Културни новини, е свободна за препубликуване,
при условие че поставите на подходящо място активен линк към източника: https://kulturni-novini.info и изпишете автора на новината, ако такъв е посочен.

Комерсиално препубликуване и препубликуване без поставяне на линк е възможно само след уговаряне на условията с редакцията: office@kulturni-novini.info
.

bg
blank

новини, култура, литературни конкурси, конкурс, конкурси, литературни новини, литературни награди, арт новини, изложби, музикални новини, премиери на книги, поезия конкурси, литературни премиери, отзиви за книги, отзиви за филми, кинофестивал, филмови новини, фестивали, изложба, изкуство, театрални новини, награди, концерти