Актуални културни новини от България
Сайтът е част от Литература
Стани почитател  Бъди част от Културни новини във Facebook!
Следи и коментирай  Културни новини в Туитър: Следи и коментирай!
Вземи RSS-емисия  Културни новини: RSS абонамент!




РекламаСравни цени вКнигосвят
Третият разстрел
Марин Георгиев
Не пипай тази книга!
Ян ван Хелсинг
Пари на борсата
Ботьо Тачков
Опушена спирка
Александър Вутимски
Американски лекции
Итало Калвино
Натоварени със зло
Аркадий и Борис Стругацки
Муртаза
Орхан Кемал

ПОЛЕМИКИ


Кой сте Вие, Николай Стоянов?


Апел на български издатели



Господине,

Бяхме чрезвичайно развеселени от публикацията ви във в. “Труд” от 9 февруари т.г. Но не от факта, че правите опит да обършете просторното си чело от оплювки (несправедливи според Вас, разбира се), а от това, че тия посегателства над личността Ви явно са станали нетърпимо много, щом Вие, иначе толкова нехаен към духовната си хигиена, сте решили да облекчите страданията си с малко разводнен текст. Ваш проблем. Но доколкото някои от нескончаемите ви проблеми са и наши, ние решихме да Ви изпратим това писмо (без надеждата и дори без желанието за отговор – като запорожските казаци!), за да Ви напомним, че Вие, господине, сте един крадец (не на интелектуална собственост, слава Богу – Вашите занимавки с литература не ни интересуват!), а на реални – едни от най-реалните – неща в живота: пари!

На фона на чудовищните кражби в държавата ни може би те не са толкова големи, но за нас – издателите, поставени от същата тази държава в унизителни понякога условия – тяхната наличност не е съвсем без значение за бюджета ни. И така: кога ще се разплатите с нас, многобройните издатели, които имахме наивността да Ви повярваме, че възнамерявате да отворите частен (и честен!) бизнес с книготърговия. И Ви дадохме най-доброто от продукцията си, при най-изгодни за Вас отстъпки, на консигнация – с което по същество Ви кредитирахме, – за да Ви подпомогнем в това благородно начинание. И които книги Вие продадохте с успех – инак бихте ги върнали, както неведнъж сме Ви подканяли. И парите присвоихте, или както се изразяват по-неделикатните – откраднахте. И за разлика от героя на Илф и Петров, който краде и се срамува, срамува се и краде – го направихте без капка срам! Освен това се оказахте и безподобен лъжец. Никак не ни грее това, че Вие от две години ни увещавате, че всеки момент заминавате на работа в Париж и когато спечелите – ще се разплатите. То не бяха стягания на куфарите, то не беше тая есен, то не беше следващата. Че и с любимата Ви барабар. Но не заминавате и ние си чакаме парите. И защо ли? Вие нашите собствени пари не рачихте да ни дадете, та тия от Вашия джоб ли да чакаме. Все едно писмо от умрял. Защото Вие за нас, господине, отдавна сте крачещ и – защо да не го кажем – вече вонящ  интелектуален труп!

Никак не ни става по-родолюбиво от това, че фондацията Ви “Балканика” процъфтявала, според както ни уверявате (апропо, да не би паричките ни да са потънали в нейната паст). Всъщност кой финансира Вашата фондация, при тия разходи, които си позволявате?! В напъните си да й създадете престиж, не си ли служите и с непозволени средства? Още се помни как бяхте измамили болния по онова време Йордан Радичков, че предстояло да му бъде връчена наградата “Балканика” и го бяхте завели по тоя начин чак в Солун, за да придаде тежест на самодейното Ви мероприятие, а след това тя – лелеяната ви рожба, възвеличавана от самия Вас, и май само от Вас, като “Балканския нобел” – била (про)дадена на третостепенен гръцки писател (каквито впрочем са повечето ви лауреати). Засега все още не се е чуло някой от тях  да е попаднал в полезрението на Академиците от Стокхолм, макар в началото да тръбяхте и за такава хипотетична възможност.

Можем да отминем споровете Ви с Йордан Ефтимов и Владимир Трендафилов, като ги отдадем на творчески дрязги. И те като вас, освен че журират – творят. По-успешно от Вас, според запознати. То кой ли не пише по-добре от Вас в тоя “феномен от паралелни литератури”! За нас е любопитно да пролеете повече светлина върху тандема Ви с Игор Чипев от Министерството на културата и върху други паралелни случайности. Той за сметка на фондация “Балканика” (нашите пари) ли пътува с Вас из чужбина? И ако да – това благодарност за услугата ли е: че си затваря очите, когато кандидатствате с две – паралелни – издателства (едното фиктивно, само за всеки конкретен случай) по програмата за подпомагане на книгоиздаването и печелите двойно повече субсидии от колегите си. Или е предплата за бъдещи такива “услуги”. Някои дори твърдят, че Чипев едва ли се задоволява само с екскурзии. Апропо, защо не виждаме рекламните материали на чужди езици за българската литература, които са ви дадени за издаване – отново в заобикаляне на законната процедура – със средства на МК, осигурени от зам.-министъра Надежда Захариева. Злите езици говорят, че в чужбина тия рекламни материали предизвикали снизходителни усмивки и я поставили в доста конфузна ситуация. Което помрачило радостта й от това, че сте я издали на английски. Други, още по-зли езици твърдят, че въпросната радост била помрачена от факта, че освен с издаване на съчинението й, сте я обайвали и с обещания да й издействате награда в чужбина, пък се оказало, че там – в чужбината – наградите не ги раздавали като наградата “Балканика”. И по тая причина се бавело заминаването Ви за Париж. Докато не се разбрало, че въпросното Ви заминаване изобщо не зависело от Захариева. Макар да тръбите наляво и надясно, че въпросът Ви бил уреден на най-високо място. Да нямате предвид Министър-председателя? Или Президента? Че те и с вашите мераци ли се занимават? Нейсе. Докато сме на вълна награди, чистосърдечно ще Ви признаем, че в писанието Ви има няколко реда, които напълно отговарят на реалността: “Изобщо работата на тези институции (журитата) в България е вече повече от предвидима. В болшинството от случаите е достатъчно да се прочетат само имената на оценителите, за да се познае от един път името на бъдещия лауреат.” Точно казано! Като прочетем, че председател на журито ще е сопотският – градски от селски тип – кмет, а сред членовете – Игор Чипев (отново тоя Чипев!), няма как задачата да не се окаже със занижена трудност: наградата на името на Иван Вазов ще бъде присъдена на известния на журито писател, чието първо име е Николай, а второто започва със Сто (всеки да си мисли каквото си ще!) и завършва на нов. А по средата има едно Я! Я, какъв морал, каква позиция! За какъв морал в раздаването и получаването на литературните награди парадирате точно Вие, господине, който, поръчвайки си въпросната награда, не се свените да се наредите до някои първомайстори на нашата словесност, макар всички да знаят – включително и Вие самият, най-вече Вие, – че не сте повече от застаряващ чирак, който с големи зорове може да се произведе най-много в калфа, за хатър на белите му коси.

И за конкурсния туризъм сте прав. Само че не е на път да се развие, ами направо си е развит и сте го развили Вие самият – радетелят за “традиционните комбинации”. Тук сте ненадминат. Докато СБП се пилее на селско, градско, читалищно, общинско ниво, както го иронизирате, вие обикаляте балканските столици, смъквате дисагите с “Балканиката” и, бършейки запотен врат, пошушвате нещо на Ендрю Вахтел и компания, а после казвате лукаво усмихнат: – Я, да видим сега кой е дал най-много за славата на братските балкански литератури? Но и Вахтел няма да издържи дълго на тази вахта. Като ви разбере какви ги вършите. Апропо, нищо не казвате защо Ви избягаха от “тази престижна позиция” и Аинза, и проф. Венко Кънев? Защо “Льо Монд” със заплаха от юридическо преследване Ви отне правото да издавате българската версия на притурката “Монд дипломатик”? Не отговаряйте, и които не го знаят – ще се досетят.

На времето имаше една длъжност – културно-масовик. Обикновено беше доброволна и с нея с голям ищах се заемаха разни стари моми, които организираха колективни посещения: на кино ли не щеш, на театър ли, изложби, цирк, излети в планината (разбра се, че и Вие сте били турист) и пр., и пр. И всичко с надеждата да ги ощипе и тях някой в калабалъка. Та и вие така – “Хубавите чужденки” ли не правихте опит да организирате, преводачески срещи ли не уреждате, награди ли не учредявате, журита ли не сформирате – само и само да се пласирате като писател. Прекалени усилия за едни толкова малки, да не кажем никакви, резултати. И в една сал област проявявате странна пасивност – да си уреждате сметките с кредитори като почтен човек. Заприличали сте на ония “разпространители” от зората на частното книгоиздаване, които взимаха големи количества книги, продаваха ги и се покриваха. Та се налагаше да бъдат търсени с полиция. Казахме полиция, та се сетихме – пропуснали сте тоя път да се изжалвате, между другото ужким, че някои несправедливо Ви подозирали, че сте били генерал от службите. Хем го отричате с половин уста, хем някаква зле прикривана гордост изпълва с топла влага очите Ви. За генерал, разбира се, Вашите недоброжелатели не са прави! Тук трябват и определени качества, все пак. Но че сте били литературен полицай (някога милиционер), никой не би оспорил твърденията им. Освен Вие самият. И то така – между другото. Но да потърсите отговорност – не! Не сте дотам наивен, за да се заблуждавате, че няма да Ви бъдат предоставени “веществени доказателства”.

Хайде стига толкова. Времето е пари. Парите, г-н Стоянов, кога ще върнете откраднатите ни пари? Парите на издателите. А това всъщност не са ли и парите на читателите! Непочтено е някак човек, претендиращ да е писател, т.е. да се раздава за читателите – да богатее от техните мъчителни спестявания. Знаете кой чете у нас и с цената на какви лишения понякога се решава да си купи книга. А вие го ограбвате по такъв мутренски начин. Срамота!

Евтиният бръснарски одеколон, с който така обилно се обливате на страниците на в. “Труд”, в частната му притурка “Лит-консорт” (семейните ООД-та трици да ядат), няма да Ви помогне да разпръснете вонята, която се носи от Вас – защото не сте окалян, сам сте се окаляли, и то яко, за да не кажем друга, по-воняща дума. Макар че в старобългарския език кал се е използвала и за онова, в което сте затънали до гуша. Но и на нас ни дойде до гуша от вас и пак повтаряме: Парите! Нашите пари! Иначе – на прокурора, пък ако ще да сте и генерал. В най-високата му градация за службите, за които имате претенции – генерал-фелдфебел.


П.П. Всъщност не сме съвсем прави – има нещо чисто и у Вас. Това са ръцете до лактите – от пране са заприличали на отрудените ръце на Батиньолска перачка.


С омерзение,

Инициативен комитет
на български издатели,
окрадени от литературния Бай Ганьо –
Николай Стоянов



20.04.2009 - 18:26

Посетено: 8374

Вземи линк към публикацията:

http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=7722&sid=74






ВАШИЯТ КОМЕНТАР
кой сте вие, николай стоянов
василев2009-04-22 19:57:00

Николай Стоянов е един бездарен автор на книги, които не се четат, не се запомнят и не се знаят от никого
На гърба на тази фондация Балканика прави кариера и печели,
смешното е, че в родния му град Сопот му дадоха Вазовата награда и това е истинска подигравка с паметта на нашия велик класик - Николай Стоянов не е писател, а е просто един търговец в литературата
Kой сте вие николай стоянов?
В. Петкова2009-04-26 17:49:59
Явно е, че този другар се цели за мястото на друг мошеник като него - Кирил Кадийски, за директор на БКЦ в Париж. И двамата ги познават всички, нечестни и бездарни хора. Кадийски направи скандал и ни орезили в Париж и прогони и обиди големия наш музикант Иван Дренников, който беше зам.-директор там, а той го карал да мете тротоара пред Центъра, да да го унизи, а пък този е далавераджия и бездарен, а му дадоха Вазовата награда! Смешна работа!!!
всичко е ясно
Деянова2009-05-01 22:43:20
Още преди повече от 20 години се знаеше в СБП, че Николай Стоянов е ченге. Всичко е ясно - старите кадри от структурите отново влизат в действие. Не, далеч съм от мисълта, че са били бездейни до сега, но редно е няколко години преди пенсия да получат "достоен" пост. Ама да не е нещо много открито, защото бездарието му ще лъсне за пореден път. СРАМОТА!
николай стоянов
петков2009-05-07 21:05:19
Николай Стоянов, така нараченият български писател и за срам на община Сопот, където бил роден, Вазов лауреат, е не само некадърен писател, но и доносник още от университета. От такива като него българската литература цъфти и искри! А сега онзи вреден Стефан Данаилов може и да го прати като културен аташе в париж, на мястото на също толкова бездарния поет-графоман Кирил Кадийски!
за писателя николай стоянов
петя петрова2009-05-08 18:27:35
Има ли смисъл да се занимаваме с подобни ченгета и бездария като писателя Николай Стоянов? Може би, да, защото те все още вилнеят в българската култура. Такива са и разните там Левчевци, Лъчоеленковци и сие! Бившите гаулайтери в българския литературен живот, които все още са активни и искат да са на гребена на вълната - нямат талант, нямат морал и съвест, бяха лакеи на Живков и режима и сега отново искат да властват. Жалка работа!
Може би е така
Аврамчо Чорапчиев2009-05-28 10:04:14
Да, може би е така, но ние, които не сме вътре в нещата, не го знаем - истината е 3D.
За да звучат нещата по-достоверно и по-достойно, би било добре господата или дамите от този инициативен комитет да застанат с имената си. ?
Простак е отново кандидат
гЕОРГИ Пеев2009-06-02 11:23:53
Кирил Кадийски не могат да го понасят в Париж, а той отново се натиска да бъде шеф на центъра.
николай стоянов
русев2009-06-04 15:33:52
И Николай Стоянов, и Кирил Кадийски, и Владимир Зарев са бездарни автори, алчни кариеристи и номенклатури, от които новата бг литература трябва да се освободи. В никоя от бившите соцстрани такива компрометирани комунистически автори и ченгета не са на преден план, както е у нас. В Полша, Румъния, Германия, Унгария такива като тях са просто изтикани в ъгъла, а в България дават Вазовата награда на някой си Николай Стоянов, а друг мизерник Кадийски карал именития ни пианист Иван Дреников, който бил негов заместник в Париж, да мете тротоара пред Българския център!
за Николай Стоянов, писател и издател и Вазов лауреат
илиана радева2009-06-12 23:17:40
Прочетох една от новите книги на този автор - наистина е неинтересен, вторичен. Всичко е познато, скучно, бих казала, неталантливо, неоригинално - да се чуди човек как са дали на този писател Николай Стоянов наградата на името на великия Вазов?! Но като знаем, че в бг литературата все още на преден план са бездария като Любомир Левчев, Владимир Зарев, Иван Голев, Кирил Кадийски, защо трябва да се учудваме, че сега толкова хора се възмущават от тях!
Автора!
Кирето 2009-06-23 16:16:17
Този текст Кирчо кадийски ли го е съчинил? Май да...
за псевдописателя николай стоянов
иван попов2009-07-01 22:21:50
Какво да го коментираме този псевдописател Николай Стоянов? Един бездарник и търговец в литературата! Използва конюнктурата, за да печели пари у нас и от чужбина, където не го знаят колко е безпомощен като писател. Ако изобщо Николай Стоянов може да се нарече писател!
Николай Стоянов - кой сте вие?
Пеева2010-01-04 20:13:12
Да, наистина, Николай Стоянов е напълно бездарен, безличен автор. Чела съм от него немалко неща, но нищо не може да се започне, просто не казва нищо. Дъвки някакви!

Още по-бездарен и безличен е от Владимир Зарев, който се е определил като "новия Балзак", представете си: Владимир Зарев, синът на другаря Зарев, бил "новият Бълзак"! Отбор бездарници: Николай Стоянов, Иван Голев, Владимир Зарев. Само синът на бездарния лакей на Бай Тошо, Любо Левчев - Владимир Левчев се оказа талантлив и умен.
кой сте вие, николай стоянов?
Лилов2010-04-20 13:10:52
Николай Стоянов е един бездарен, измислен писател, който пише и публикува от 40 години, но не се е наложил и запомнил с нито едно от своите писания. По-посредствен е дори и от бездарния комунист Владимир Зарев. И да му дадат Вазовата награда от Сопот?! Тези хора там имат ли представа какво е литература и кой е Вазов? Жалък графоман е този Николай Стоянов, освен това се оказва, че е и нечестен и крадец!
ца писателя Николай Стоянов
'литератор2010-08-14 18:31:53
Тъй нареченият "писател" Николай Стоянов е един типичен продукт на комунистическа литературна България - бездарен, нагъл, алчен, жаден за постове, контрактации и слава, той просто създаваше плява в българската соцкултура, като него има мнозина, например, Петър Анастасов от Пловдив, Здравко Кисьов, един свърхбездарен поет от Русе, много писатели от Стара Загора, Плевен, Бургас и най- много от София, такива като Любо Левчев, Владо Голев, Владо Зарев...Списъкът е дълъг, за съжаление!
Я, сега!
Елли2010-12-04 14:19:21
Нека се запитаме защо никой до момента не каза една добра дума за въпросния г-н Стоянов.
Явно не може да се каже такава.
Нагли и алчни новобогаташчета.
Въпрос до г-н Стоянов
Михайлова2011-01-05 13:58:14
Господине,
Преди малко (05.01.11 г.) слушах Вашата изява пред бълг. радио - Хоризонт. Вие направихте изявление, че в момента няма значими български писатели, както имало в Сърбия и Македония. Явно не сте чели историческия роман "Медальонът" на Галина Златарева, например. Аз нямам претенцията да познавам всички бълг. автори както Вас. Затова няма да кажа, че този роман е единственото качествено белетристично произведение. Вие дължите извинение както на българските творци на перото, така и на нас - читателите.
КОЙ СТЕ ВИЕ, НИКОЛАЙ СТОЯНОВ?
николаев2011-03-24 23:24:56
Кой му е дал думата на този крадец, лъжец и бездарник, николай стоянов, който ограби толкова много хора? Той, ченгето-писател /дето никой не го знае и не е чел нищо от него!/ Ще дава мнения по радиото за българската литература и българските писатели?! Да, според бездарника николай стоянов, няма добри български писатели,защото нито критиката, нито читателите знаят, че има такъв писател, николай стоянов. Чуха сега, след като го разобличиха като крадец, лъжец и ченге!

Всички полета са задължителни. Коментари, написани на латиница или с активни линкове, не се публикуват.

Име:
Заглавие:
Коментар:
Препиши името на рекламирания сайт: Напишете 'Пазар за книги' с 2 думи.


Коментарите се публикуват след преглед от администратор.
 
ЗА КОРЕСПОНДЕНТИ
bg Регистрация на кореспонденти
bg Вход за кореспонденти
 
  НОВИНИ ОТ РАЗДЕЛА
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>
bg . Матурите свършиха. А оттук нататък?
коментари: 1 посетено: 417
-
bg . За кражбата на интелектуална собственост. Случаят "Владко Мурдаров"
коментари: 0 посетено: 850
-
bg . Директорът на Народния театър „Иван Вазов” Мариус Донкин: Спекулациите за съкращения в Народния театър са безпочвени
коментари: 0 посетено: 368
-
bg . Непохитеният "Литературен вестник" - или за реалността
коментари: 0 посетено: 1823
-
bg . Право на уточнение
коментари: 0 посетено: 917
-
bg . Похитеният "Литературен вестник" - или за наглостта
коментари: 2 посетено: 3434
-
bg . За опита за саморазправа с един автор
коментари: 0 посетено: 3503
-
bg . Академия и литература
коментари: 1 посетено: 1403
-
bg . Сбогом, ЛВ
коментари: 1 посетено: 2261
-
bg . Извинение дадено! Извинение прието! Все още не
коментари: 0 посетено: 1206
-
bg . Данък легенда
коментари: 0 посетено: 527
-
bg . Открито писмо до служебния Министър-председател на Република България
коментари: 0 посетено: 1299
-
bg . Уморените коне ги убиват, нали?
коментари: 1 посетено: 2312
-
bg . Гейшите - дискриминирани в българските учебници
коментари: 0 посетено: 1730
-
bg . Отворено писмо до един доцент и други интелектуалци
коментари: 5 посетено: 2330
-
bg . Що е редактор и има ли той почва у нас?
коментари: 7 посетено: 5069
-
bg . Кой унищожи македонските и беломорските евреи?
коментари: 1 посетено: 1428
-
bg . Доживях! Спелваме българския, назначават ни с английски
коментари: 0 посетено: 1727
-
bg . Депутат, оплют заради наболял законопроект
коментари: 1 посетено: 1949
-
bg . Декларация от проф. Милко Коларов
коментари: 1 посетено: 1857
-
bg . Бележки за една дискусия в Пловдив
коментари: 2 посетено: 1817
-
bg . Експериментът свърши, давайте списъците!
коментари: 0 посетено: 1926
-
bg . Край Варна
коментари: 0 посетено: 1422
-
bg . Форматират езика по чужди матрици,
коментари: 0 посетено: 1727
-
bg . Дошло е време разделно
коментари: 3 посетено: 2137
-
bg . Параметрите на оварваряването
коментари: 2 посетено: 1808
-
bg . За възхитителната градина на българския език
коментари: 2 посетено: 3404
-
bg . Кой сте Вие, Николай Стоянов?
коментари: 17 посетено: 8375
-
bg . Мадам дьо Лафайет, голямото четене и мосю Саркози
коментари: 0 посетено: 1927
-
bg . Кой всъщност предизвика скандала с Македония в Германия?
коментари: 3 посетено: 2114
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>







 ПАРТНЬОРИ
bg Купи книга
 
 РЕКЛАМА
bg Vampirromane
bg Business & Karriere
bg Dictionnaires techniques
bg
Актуални културни новини от България: анонси за предстоящи събития, репортажи и становища върху културния живот.

Редактори: Антоанета Добрева, Георги Чобанов

Информацията, публикувана в Културни новини и в седмичния му бюлетин, е свободна за препубликуване,
при условие че поставите на подходящо място активен линк към източника: http://kulturni-novini.info и изпишете автора на новината, ако такъв е посочен.

Комерсиално препубликуване и препубликуване без поставяне на линк е възможно само след уговаряне на условията с редакцията: office@kulturni-novini.info
.

bg
blank

новини, култура, литературни конкурси, конкурс, конкурси, литературни новини, литературни награди, арт новини, изложби, музикални новини, премиери на книги, поезия конкурси, литературни премиери, отзиви за книги, отзиви за филми, кинофестивал, филмови новини, фестивали, изложба, изкуство, театрални новини, награди, концерти


Buy Books from Amazon: Bücher Amazon | Amazon Livres
Valid XHTML 1.0 Transitional