Актуални културни новини от България
Сайтът е част от Литература
Стани почитател  Бъди част от Културни новини във Facebook!
Следи и коментирай  Културни новини в Туитър: Следи и коментирай!
Вземи RSS-емисия  Културни новини: RSS абонамент!




РекламаСравни цени вКнигосвят
Хроника на камък
Исмаил Кадаре
Време секънд хенд
Светлана Алексиевич
Будистки плаж
Васил Георгиев
Един след полунощ
Керана Ангелова
Издирваният
Лий Чайлд
Квантова психология
Робърт Антон Уилсън

СЛЕД-И


Наталия Ч-З: "Дълбокото чувство на отговорност отличава художника от любителя"


Изложба в Балчик на художничка от Република Бурятия, РФ


Наталия Ч-З: "Дълбокото чувство на отговорност отличава художника от любителя"
Снимка от представянето на изложбата с участието на художничката


Наталия Ч-З (Чичкина-Зайцева) идва от Улан-Уде, столица на Република Бурятия, РФ. Сама избира за себе си съкращението Ч-З. За първи път представя своя персонална изложба в България и то в град Балчик. Казва, че тук на творчеството й са се отзовали сърдечни и добри хора, получила е покана от Художествената галерия в белия град. Преподава живопис в школа за социална адаптация на деца с увреждания. Лауреат е на международни изложби и конкурси. Пише доклади за различни форуми.

художникът

Решава да стане художник, когато разбира какво я кара да действа, когато разбира, че не желае да копира света заради красотата и да угажда на взора на зрителя. Става художник, за да излезе от скуката. Желае да събуди нещо дълбоко скътано у човека и да насочи вниманието му към скритото. Учила е десет години за художник и твърди, че това е било крайно безинтересно, но нещо я води по този път.

Моето общо впечатление е, че художниците трудно артикулират и обясняват каквото й да е по своите изложби. Наталия Ч-З обаче може да говори задълбочено и интересно по доста теми. Изглежда балансирана и земна, а картините й са смесица от космичното и човешкото начало. Това не поражда дисбаланс, а някакво съзвучие и простота. Не знам как се постига подобно въздействие, но го открих в големите и малките й платна. Наталия има свой подход към симетрията в своите картини. Подрежда така фигури и алюзии, че задава не последователна, а фрагментарна история.

Професионалната трудност за Наталия е свързана със стремежа й с лекота да представя сериозни неща, да не се бои от хората, от осъждане и неразбиране. Твърди, че вдъхновението е еднократен бонус, чрез който художникът закрепя в паметта си опита от получаването. Художниците често оправдавали своя мързел с липсата на прословутото вдъхновение.

Наталия ме печели със своята скромност и нежелание да се подписва на картините си, защото вече се е подписала с това, което е създала върху платното. „В края на краищата това е неприлично, нищо не ни принадлежи, ако сме творци” – споделя художничката.  

жанр и смисъл

Художниците отнасяли творчеството й към сюрреализма, с това Наталия не се съгласява. Счита себе си за „закостенял реалист”, защото реалностите биват различни... Тя рисува това, което вижда. Наблюдавам я и си мисля: има остър ум, чувство за хумор и интелигентност. Това е видимо и от платната й. От начина, по който ги „пълни” с идеи и емоция. Сред картините й се усещам малка, но не и невидима. Има един плаващ лиризъм и ненатрапчивост, който лъха отвсякъде. Тя е художник, който не се бои да изразява себе си. Експресията в платната й е тласък, а не „забивка”.

Според Наталия жанрът, в който представя творбите си, не е важен, защото той е инструмент за предаване и реализация на мисли, идеи или чувства. Съгласявам се, че в една картина може да се използва и пейзаж, и анимализъм, и портрет, но разсъждавам като пишещ човек... Тя продължава: „Същото е с направленията в изкуството: може в една и съща картина да се използва и твърд класически реализъм, и чувствен импресионизъм, и символизъм, каквото и да е!”. Оглеждам се наоколо, изложбата й не „звучи” еклектично и претоварено. Добра избирателна пропускливост на ниво цветове и образи, умее да заключва „края” и да го оправдава.

Наталия допълва, че обича да използва безкостните и гъвкави „рисувани герои”, което било предмет на неразбиране и неприемане у някои фанатични професионални художници (смее се)...

духовното начало

Липсва тяга и притворство в картините на Наталия. Ясно е, че светът е такъв какъвто е, но трябва да се стремим да го направим по-добър. Големите имена (писатели,  художници, мислители), без изключение и от всяко време, се стремят към това. Средствата и методите им са различни.

Очаквано, Наталия казва, че за развиващите се хора културата винаги е култ на духа над тялото, „и ако човечеството отново тръгне по най-простия път на механизацията и духовната леност, какво, тогава за пореден път ще падне една цивилизация, и ще дойде друга. Тук няма нищо ново”. 

Твърди, че картините й са създадени за хиперчувствителни хора.

„А който иска да се докосне до творчеството ви, а не е такъв?”

Отговаря, че в такъв случай на помощ идва способността да се мисли образно, а не последователно...
Не се съгласявам с твърдението (но премълчавам), че във всички времена високите и качествени послания принадлежат на художниците. Вярно е обаче, че в творбите на най-добрите има енергия, вибрация... Бих добавила спазъм и страх, че се задава „всичко” само в една картина...

Умело художничката развива своята теза, че днес особено остро се изисква качествено и бързо развитие на личността, на човека, на самия художник. В нашия информационен век се ускорява количеството развлекателни визуализирани предложения, настъпила е епохата на потреблението... А в противовес на развлеченията и деградацията, чувствеността е жизнено необходима алтернатива...

Важно е какво художникът носи, предлага и дава на света. Свят, в който има прекалено много страх... – продължава Наталия.



Автор: Дияна Боева

21.07.2016 - 20:58

Посетено: 659


Етикети: Наталия Ч-З, Бурятия, изложба, Балчик, картини




Вземи линк към публикацията:

http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=23989&sid=31






ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Всички полета са задължителни. Коментари, написани на латиница или с активни линкове, не се публикуват.

Име:
Заглавие:
Коментар:
Препиши името на рекламирания сайт: Напишете 'Пазар за книги' с 2 думи.


Коментарите се публикуват след преглед от администратор.
 
ЗА КОРЕСПОНДЕНТИ
bg Регистрация на кореспонденти
bg Вход за кореспонденти
 
  НОВИНИ ОТ РАЗДЕЛА
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>
ВИП новина . Национален литературен конкурс "Петя Дубарова" – 2017 г.
коментари: 0 посетено: 1398
-
bg . Изложба-базар „Мартеници“ с детски ателиета на 18 и 25 февруари в Етнографския музей
коментари: 0 посетено: 344
-
bg . Почит към Ал Жиро
коментари: 0 посетено: 661
-
bg . Премиера: „Завръщането на Басат”
коментари: 0 посетено: 257
-
bg . Балетните спектакли ”Ромео и Жулиета” и „Полет към светлината” на сцената на Старозагорската опера
коментари: 0 посетено: 230
-
bg . Церемония по награждаването на победителя в първото издание на Конкурс за нова пиеса на НБУ
коментари: 0 посетено: 338
-
bg . Концерт Великопостни песнопения
коментари: 0 посетено: 439
-
bg . Предизборен дебат "Култура & Политика 2017"
коментари: 0 посетено: 220
-
bg . Изложба живопис в галерия "L’Union de Paris"
коментари: 0 посетено: 662
-
bg . "Измерения" - изложба на Габриела Тончева
коментари: 0 посетено: 395
-
bg . "Confrontation" в галерия "Горгони"
коментари: 0 посетено: 219
-
bg . Споделено пространство за самотния родител
коментари: 0 посетено: 369
-
bg . Националният литературен музей отбелязва 110 г. от рождението на Емилиян Станев
коментари: 0 посетено: 741
-
bg . Два образователни концерта за деца в края на февруари
коментари: 0 посетено: 288
-
bg . „Музикалната кутия“ на София Филм Фест показва "Бийтълс", "Ролинг Стоунс", Ленард Коен, Иги Поп
коментари: 0 посетено: 334
-
bg . Стоянка Мутафова с Наградата на София за принос към актьорската професия
коментари: 0 посетено: 348
-
bg . Атентатори на сцената на Народния театър на 25 февруари
коментари: 0 посетено: 319
-
bg . Кавалджия, гайдар и вокали в „Музика в портрети“ на Оркестъра за народна музика на БНР
коментари: 0 посетено: 247
-
bg . Музика и музикални инструменти в театъра
коментари: 0 посетено: 354
-
bg . Българският филм "Слава" - претендент за най-добър балкански филм на СФФ
коментари: 0 посетено: 667
-
bg . Две нови книги за Софроний и Ботев
коментари: 0 посетено: 236
-
bg . Изложба "Голото мъжко тяло 1856-1944"
коментари: 0 посетено: 1254
-
bg . Представяне на книгата "Борхес и другите – там" от Николай Петков
коментари: 0 посетено: 230
-
bg . С театър и дискусии проектът „Безсъщност” цели да промени живота на психично болните
коментари: 0 посетено: 265
-
bg . Представяне на книгата "Антропология" от Йордан Ал. Йорданов
коментари: 0 посетено: 369
-
bg . Френски цигански суинг на живо в София
коментари: 0 посетено: 253
-
bg . "Копчета на богини" - изложба на Светлозар Стоянов-Свесто
коментари: 0 посетено: 698
-
bg . Борис Резов - Ретроспектива в галерия "Етюд"
коментари: 0 посетено: 657
-
bg . Премиера на романа "Неотминало" от Александър Чобанов в София
коментари: 0 посетено: 296
-
bg . Беседа на тема „Авраам – баща на много народи"
коментари: 0 посетено: 206
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>







 ПАРТНЬОРИ
bg Купи книга
 
 РЕКЛАМА
bg Vampirromane
bg Business & Karriere
bg Shoes & Handbags
bg Dictionnaires techniques
bg Laptops & Notebooks
bg
Актуални културни новини от България: анонси за предстоящи събития, репортажи и становища върху културния живот.

Редактори: Антоанета Добрева, Георги Чобанов

Информацията, публикувана в Културни новини и в седмичния му бюлетин, е свободна за препубликуване,
при условие че поставите на подходящо място активен линк към източника: http://kulturni-novini.info и изпишете автора на новината, ако такъв е посочен.

Комерсиално препубликуване и препубликуване без поставяне на линк е възможно само след уговаряне на условията с редакцията: office@kulturni-novini.info
.

bg
blank

новини, култура, литературни конкурси, конкурс, конкурси, литературни новини, литературни награди, арт новини, изложби, музикални новини, премиери на книги, поезия конкурси, литературни премиери, отзиви за книги, отзиви за филми, кинофестивал, филмови новини, фестивали, изложба, изкуство, театрални новини, награди, концерти


Valid XHTML 1.0 Transitional