Актуални културни новини от България
Сайтът е част от Литература
Стани почитател  Бъди част от Културни новини във Facebook!
Следи и коментирай  Културни новини в Туитър: Следи и коментирай!
Вземи RSS-емисия  Културни новини: RSS абонамент!




РекламаСравни цени вКнигосвят
Третият разстрел
Марин Георгиев
Не пипай тази книга!
Ян ван Хелсинг
Пари на борсата
Ботьо Тачков
Опушена спирка
Александър Вутимски
Американски лекции
Итало Калвино
Натоварени със зло
Аркадий и Борис Стругацки
Муртаза
Орхан Кемал

ИНТЕРВЮ


Сергей Антонов: Да се стремиш да станеш Болшой театър


Артистът на Болшой театър сега е репетитор на балета при Държавна опера Варна


Сергей Антонов: Да се стремиш да станеш Болшой театър


- Откъде започна любовта към балета? Беше ли предопределена?

- Съвсем не. В рода ми няма балетна традиция и в началото балетът не ме интересуваше. Приятели на мама, които забелязали, че имам добри физически данни и съм динамична натура, я посъветвали да ме заведе при специалист. Така случайно попаднах в балета, но веднага разбрах, че този свят ми харесва и ще стане мое призвание.

- Балетът това най-красиво, но и най-трудно изкуство, изисква всеотдайност, енергия, силен характер, какво още?

- Принципи. Моят принцип е, когато правя нещо, така да го правя, че да бъда по-добър от останалите. Винаги работя по един и същ начин, следвайки този принцип. На него ме научиха моите първи двама педагози от Хореографското училище в Москва и аз съм им безкрайно задължен за този най-важен житейски урок, който те ми преподадоха. В Хореографското училище се обучавах в продължение на 8 години - от 1980 до 1988 г. През същата година станах лауреат на Всесъюзния балетен конкурс и веднага ме приеха в Болшой театър. Пак тогава преобразуваха Хореографското училище, което завърших, в Балетна академия и ме поканиха на работа като преподавател. Така моята творческа кариера протече паралелно като артист и педагог. На сцената на Болшой театър танцувах 22 години, играл съм практически във всички постановки и съм обиколил с тях света. От 2010 г. се занимавам само с педагогическа и репетиторска дейност.

- Един прекрасен творчески път, който навярно има своите звездни мигове...

- Те са много, но два от тях си спомням с особено вълнение. Сергей Бобров, с когото работехме заедно в Болшой театър, ме покани да танцувам в първата му знакова постановка по приказката на Оскар Уайлд „Рожденият ден на инфантата” и музика на Алфред Шнитке. А главният художествен ръководител на Болшой театър, великият Юрий Григорович, избра от всички наши постановки точно тази да представи страната на Международния фестивал на младите балетмайстори в Сан Франциско през 1955 г. Лаская се, че Сергей Бобров създаде тази постановка за мен, съобразно моята индивидуалност като артист. Американската критика излезе с много добри оценки за спектакъла, а моето изпълнение бе сравнено с емблематичния клоун на Нижински.

Пристрастен съм и към „Последно танго” - постановка на Вячеслав Гардеев по музика на Астор Пиацола, вдъхновена от знаменития филм с Марлон Брандо и Мария Шнайдер „Последно танго в Париж”. В тази постановка, също направена специално за мен, пресъздавам образа на Смъртта. И досега оставам първият и единствен изпълнител на ролята.

- Удовлетворението от постиженията на артиста и на педагога сравними величини ли са?

- Да танцувам, да преподавам, да поставям, е еднакво интересно за мен. Важно е непрекъснато да придобиваш нова опитност, да се развиваш, това носи огромна радост. Миналата година Сергей Бобров възобнови в Държавния театър за опера и балет в Красноярск постановката си по Уайлд и Шнитке и ме покани като консултант. Известно време преподавах класически балет в Хореографското училище на Лавровски в Москва и бях негов асистент. Двамата направихме нова редакция на „Ромео и Жулиета”, която се игра в Москва, след това аз сам поставих „Ромео и Жулиета” в Държавния театър за опера и балет във Воронеж. Бих могъл да посоча и други примери.

- Варненските балетни артисти са впечатлени от Вашия подход като репетитор, от умението да ги въвличате в онова, което желаете да постигнете и постигате.

- Не за пръв път чувам, че мога не само да показвам, а и да заинтригувам другите, да ги заразявам с енергията си. Получава се съвсем естествено – аз обичам професията си, чувствам се отговорен за всичко, което правя и съм крайно взискателен към себе си. Това ми дава право да изисквам същото и от от балетните артисти, с които работя като репетитор. Опитвам се да ги науча не просто на добра техника, а да им покажа характера на героя, неговото вътрешно състояние и мотивите за поведението му.

Това, което ми харесва във Варненската балетна трупа е, че те много се стараят, много внимават, интересуват се, питат, участват пълноценно в репетициите и непрекъснато работят. Те безусловно искат да вземат от мен всичко, което бих могъл да им дам, аз искам същото, така че няма как да не съм щастлив от тази среща. Благодаря на всички колеги за отношението към мен, благодаря за подкрепата на репетиторите Гергана Георгиева и Денко Стоянов и разбира се на директорката на Театрално-музикалния продуцентски център, г-жа Даниела Димова, която ме покани във Варна.

- Перфекционист, който изповядва и изисква перфекционизъм...

- Да. Необходимо е първо да обичаш балета, второ да се усъвършенстваш непрекъснато и трето - да работиш, да работиш, да работиш. Само тогава достигаш балетния връх. Често повтарям - може да не си Болшой театър, но трябва да се стремиш да станеш Болшой театър.

 




Автор: Виолета Тончева

15.12.2015 - 13:35

Посетено: 434


Етикети: Болшой театър, Сергей Антонов, балет, Държавна опера Варна, интервю, Виолета Тончева




Вземи линк към публикацията:

http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=22622&sid=34






ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Всички полета са задължителни. Коментари, написани на латиница или с активни линкове, не се публикуват.

Име:
Заглавие:
Коментар:
Препиши името на рекламирания сайт: Напишете 'Пазар за книги' с 2 думи.


Коментарите се публикуват след преглед от администратор.
 
ЗА КОРЕСПОНДЕНТИ
bg Регистрация на кореспонденти
bg Вход за кореспонденти
 
  НОВИНИ ОТ РАЗДЕЛА
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>
bg . Музика за птици
коментари: 0 посетено: 306
-
bg . По пътя с Кирил Матеев
коментари: 0 посетено: 627
-
bg . "Котките" сме вие и аз, всеки от нас
коментари: 0 посетено: 469
-
bg . Всички мюзикъли на Уебър са ми предоставени с право на моя собствена постановка
коментари: 0 посетено: 442
-
bg . Калин Николов. Свободата да се влюбиш в музиката
коментари: 0 посетено: 502
-
bg . Бързо интервю с влюбените от "Влюбеният Шекспир"
коментари: 0 посетено: 500
-
bg . "Непосредственият контакт с читателите винаги ме зарежда с положителна енергия"
коментари: 0 посетено: 1250
-
bg . Историята на една любов
коментари: 0 посетено: 575
-
bg . Ив Деска, автор на мюзикъла "Граф Монте Кристо", в София
коментари: 0 посетено: 600
-
bg . Върджил Донати: Учил съм се от Алексис Вайсенберг
коментари: 0 посетено: 817
-
bg . „Българи от старо време” са българските Монтеки и Капулети
коментари: 0 посетено: 614
-
bg . Весела Сели Райчинова: Фестивал на добротата и любовта
коментари: 0 посетено: 1350
-
bg . С ясна визия какво искаме и с правилните партньори няма непостижими цели
коментари: 0 посетено: 519
-
bg . Ключът към една епоха. Образи и документи. Въпроси и отговори.
коментари: 0 посетено: 455
-
bg . Тодор Игнатов - 40 от 95
коментари: 0 посетено: 432
-
bg . Завръщане към детството или как се прави книга
коментари: 0 посетено: 639
-
bg . Хубаво е да предизвикваш усмивка върху намръщените лица на българите
коментари: 0 посетено: 510
-
bg . Симеон Лютаков - театрално завръщане с „Едноокият цар” във Варна
коментари: 0 посетено: 722
-
bg . „Димитър Злочести и Войводата Патрев“ от Анчо Калоянов - поредната възродена класика
коментари: 0 посетено: 594
-
bg . Протестът като грешка на системата или на индивида
коментари: 0 посетено: 697
-
bg . „Кавказкият тебеширен кръг” - черно-бяла линия с цветни проблясъци
коментари: 0 посетено: 374
-
bg . Диляна Георгиева: Класическият музикант е потенциален емигрант
коментари: 0 посетено: 454
-
bg . Сергей Антонов: Да се стремиш да станеш Болшой театър
коментари: 0 посетено: 435
-
bg . Подарѝ концерт за Коледа
коментари: 0 посетено: 443
-
bg . Милена Гартли: При всички обстоятелства има избор. И най-често по-трудният избор е правилният
коментари: 0 посетено: 623
-
bg . Маноло Пунто: Да бъдеш творец означава да абсорбираш външните усещания и да ги възпроизведеш по личен начин и под друга форма
коментари: 0 посетено: 462
-
bg . „Доходно място” като усещане за българския преход
коментари: 0 посетено: 523
-
bg . Литературата носи по-особена памет от историята
коментари: 0 посетено: 469
-
bg . Мисълта да се вижда
коментари: 0 посетено: 440
-
bg . „Адриана Лекуврьор” във Варна – първа постановка в България на македонския оперен режисьор Деян Прошев
коментари: 0 посетено: 512
-
<<< <<< | 1 | 2 | 3 | >>>







 ПАРТНЬОРИ
bg Купи книга
 
 РЕКЛАМА
bg Vampirromane
bg Business & Karriere
bg Shoes & Handbags
bg Dictionnaires techniques
bg Laptops & Notebooks
bg
Актуални културни новини от България: анонси за предстоящи събития, репортажи и становища върху културния живот.

Редактори: Антоанета Добрева, Георги Чобанов

Информацията, публикувана в Културни новини и в седмичния му бюлетин, е свободна за препубликуване,
при условие че поставите на подходящо място активен линк към източника: http://kulturni-novini.info и изпишете автора на новината, ако такъв е посочен.

Комерсиално препубликуване и препубликуване без поставяне на линк е възможно само след уговаряне на условията с редакцията: office@kulturni-novini.info
.

bg
blank

новини, култура, литературни конкурси, конкурс, конкурси, литературни новини, литературни награди, арт новини, изложби, музикални новини, премиери на книги, поезия конкурси, литературни премиери, отзиви за книги, отзиви за филми, кинофестивал, филмови новини, фестивали, изложба, изкуство, театрални новини, награди, концерти


Valid XHTML 1.0 Transitional